Najnowszy sterowniki Game Ready 572.70 zapewnia wsparcie dla RTX-a 5070 oraz dwóch gier: GTA V Enhanced i FragPunk
Premiera najnowszego RTX-a 5070 dostarczyła nam nowy sterownik Game Ready, który oferuje także wsparcie dla dwóch dużych gier.

Wczoraj odbyła się oficjalna premiera RTX-a 5070. Układ ten pod względem czystej wydajności (bez DLSS) jest w stanie konkurować z RTX-em 4070 Super, co dobrze zobrazowały testy na grach. Rezultaty są zatem bardzo dalekie od osiągów najmocniejszych kart graficznych poprzedniej generacji. Z tego też powodu ciężko jest mówić o pozytywnym przyjęciu kolejnego Blackwella. Wraz z wypuszczeniem nowego układu w świat, Nvidia opublikowała świeży sterownik Game Ready na potrzeby wspomnianej premiery.
Co daje Game Ready Driver 572.70?
Najnowszy sterownik Game Ready 572.70 oferuje wsparcie dla świeżo wydanego RTX-a 5070, ale poza tym, update został także zoptymalizowany z myślą o dwóch grach. Są nimi Grand Theft Auto V Enhanced i FragPunk. Pierwszy tytuł raczej jest dobrze znany wszystkim, ale warto jest przypomnieć, że Rockstar wydając edycję „Enhanced”, zaoferował posiadaczom RTX-ów możliwość skorzystania z takich funkcji jak DLSS Super Resolution i Nvidia Reflex. Nie zabrakło także wprowadzenia technologii ray tracingu.
Natomiast tytuł FragPunk swoją oficjalną premierę będzie miał już jutro. Deweloper tego tytułu postanowił wykorzystać pełny pakiet możliwości najnowszych RTX-ów od Nvidii. Mowa tutaj między innymi o wsparciu takich technologii jak: DLSS Super Resolution, Frame Generation i Multi Frame Generation. Warto zaznaczyć, że tytuł ten jest szybką strzelanką 5v5, gdzie refleks będzie mieć znaczenie. Aby zmniejszyć opóźnienia gracze będą mogli skorzystać z funkcji Nvidia Reflex, która ma zapewnić poprawę responsywności o nawet 60%. Jak to wyjdzie w praktyce? Przekonamy się już jutro.
Na załączonym wyżej wykresie od Nvidii możemy zobaczyć jakie osiągi oferują najnowsze RTX-y we FragPunk. Podgląd przedstawia natywną wydajność oraz sztuczny klatkarz, osiągnięty przy pomocy generatora klatek. Do pomiarów wybrano najwyższe ustawienia w rozdzielczości 4K i z zastosowaniem ray tracingu. Choć ostatnie tygodnie pokazały, że marketing kart graficznych poparty możliwościami „Frame Generation” nie najlepiej się spisuje, to póki co, Nvidia pozostaje przy swoim.
Więcej:PlayStation 6 to konsola na „następną dekadę” zdaniem ekspertów z Digital Foundry