MS-DOS wciąż działa w niemieckich kolejach, firma poszukuje administratorów antycznego systemu
Niemieckie koleje nadal korzystają z antycznego oprogramowania MS-DOS i Windows 3.11. Właśnie szukają administratorów, którzy potrafią je obsługiwać.

Wydawałoby się, że MS-DOS i Windows 3.11, które zadebiutowały odpowiednio w 1981 oraz 1993 roku, to na tyle stare oprogramowanie, że od wielu dekad nikt już z niego nie korzysta. To całkowicie błędne założenie, gdyż wciąż istnieją przedsiębiorstwa korzystające z tych, wydawałoby się, bezużytecznych obecnie systemów. Należą do nich m.in. niemieckie koleje, które właśnie poszukują administratorów, posiadających doświadczenie z ich obsługą.
Niemieckie koleje korzystają z antycznych systemów
Jeden z użytkowników platformy X informuje, że na tablicach ogłoszeniowych, zlokalizowanych na dworcach kolejowych w niemal całych Niemczech, widnieją oferty pracy dla administratorów, posiadających doświadczenie w obsłudze systemów MS-DOS i Windows 3.11. Oczywiście nie oznacza to, że cały system niemieckiej kolei pracuje na tym muzealnym już oprogramowaniu, a jedynie w pewnym stopniu się na nich opiera.
Po nagłośnieniu sprawy przez media, ogłoszenie zostało już zdjęte. Internauci zdążyli jednak je zachować i można w nim przeczytać, że zatrudniona osoba będzie konserwować oraz aktualizować stare systemy, które w dalszym ciągu mają kluczowe znaczenie dla działalności kolei.
Wiele osób jest zapewne ciekawych do czego służą MS-DOS oraz Windows 3.11. Ogłoszenie wyjaśnia, że oprogramowanie odpowiada za „system wyświetlania w kabinie maszynisty, w pociągach dużych prędkości i pociągach regionalnych, pokazujący maszyniście najważniejsze dane techniczne w czasie rzeczywistym”.
Być może wielu z Was uzna za dziwne, że koleje wykorzystują tak stare oprogramowanie do prezentowania w czasie rzeczywistym ważnych danych. Wbrew pozorom nie jest to jednak nic nadzwyczajnego, gdyż wielu branżach spotkać można systemy działające na starym oprogramowaniu.
Według nieoficjalnych informacji serwisu Hacker News, stare systemy używane są w niemieckich pociągach ICE 1 i ICE 2. Jeden z systemów kolejowych oparty na Windows 3.11, ma BIOS z 1996 roku i działa na procesorze taktowanym zegarem 166 MHz i wyposażonym w 8 MB RAM. Jak widać niemieckie koleje wykorzystują nie tylko antyczne oprogramowanie, ale również i sprzęt.