Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 lipca 2020, 10:33

autor: Damian Gacek

Morrowind Rebirth z wersją 5.2 - NPC mogą przestać z nami rozmawiać

Morrowind Rebirth, czyli jeden z największych modów do kultowej gry z serii The Elder Scrolls, doczekał się wersji 5.2. Wprowadziła ona liczne zmiany i ulepszenia, głównie takie, które wpływają na immersję.

W SKRÓCIE

  • Największą zmianą zaimplementowaną w aktualizacji, która wpływa na rozgrywkę, jest sprawienie, że NPC kończą z nami rozmowę, jeżeli ich nastawienie do nas spadnie poniżej 15.
  • Mod wprowadza również serię poprawek, a także zmian mających wpływ na immersję.

Morrowind Rebirth jest jednym z największych modów do gry The Elder Scrolls III: Morrowind i nic w tym dziwnego, gdyż jest rozwijany od 2011 roku. Trancemaster_1988, czyli autor projektu, niedawno opublikował wersję 5.2 swojego dzieła. Skupia się ona na drobnych poprawkach i ulepszeniach, przede wszystkim mających poprawić immersję oraz jakość rozgrywki.

Zdaje się, że największą zmianą w najnowszej wersji modyfikacji jest to, że od teraz NPC obrażą się i skończą z nami rozmowę, jeżeli ich nastawienie do bohatera spadnie podczas rozmowy poniżej 15, a nam nie uda się próba perswazji bądź przekupstwa.

Morrowind Rebirth z wersją 5.2 - NPC mogą przestać z nami rozmawiać - ilustracja #1
Teraz nie możemy już nieustannie męczyć NPC. Screen pochodzi jeszcze z testowej wersji moda, obecnie wartość wynosi 15. Autor: trancemaster_1988, źródło: moddb

Na tym jednak nie koniec nowości. Jedną z ciekawszych jest zmiana wyglądu miejscowości Gnisis oraz Seyda Neen. Teraz obie bardziej oddają ducha tego, czym miały być – czyli odpowiednio osadą górniczą oraz wioską rybacką.

Najnowsza wersja modyfikacji wprowadza również szereg usprawnień graficznych. Dodatkowo łata wiele błędów oraz implementuje liczne zmiany w balansie rozgrywki. Wraz z nową aktualizacją projektu w grze pojawiły się także dodatkowe wariacje przeciwników.

Morrowind Rebirth z wersją 5.2 - NPC mogą przestać z nami rozmawiać - ilustracja #2
Są to drobne różnice, jednak potrafią zmienić odbiór tej leciwej gry. Autor: trancemaster_1988, źródło: moddb

Damian Gacek

Damian Gacek

Absolwent Filologii Angielskiej oraz English in Public Communication. W swoim portfolio ma artykuł naukowy dotyczący tłumaczenia gier wideo. Z GRYOnline.pl współpracuje od 2019 roku, pisząc dla różnych działów. Obecnie zajmuje się głównie poradnikami i okazjonalnie wspiera newsroom. Autor przeglądu Małe ale Wielkie. Elektroniczną rozrywką interesuje się od dziecka. Uwielbia RPG-i oraz strategie, często nurza się również w odmętach produkcji indie. W wolnych chwilach pracuje nad książką oraz uczy się edycji filmów.

więcej