Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 grudnia 2020, 12:39

Minecraft: Windows 10 Edition RTX opuszcza betę i otrzymuje dwa nowe światy

Od jakiegoś czasu mieliśmy okazję podziwiać pięknie zdobione promieniami światła sześcienne bloki podczas bety Minecraft RTX. W końcu przyszła pora na pełnię doświadczeń w związku z zakończeniem prac nad wersją dla Windows 10.

Minęło osiem miesięcy od wystartowania bety Minecraft: Windows 10 Edition RTX i właśnie tyle czasu zajęło pełne dopieszczenie tej wersji. Od wczorajszej premiery, jeśli pozwala nam na to sprzęt, możemy podziwiać uroki sześciennych krajobrazów rozświetlanych przy pomocy ray tracingu. Twórcy przygotowali nawet specjalne światy, na których za darmo możemy przetestować wydajność naszego zestawu z RTX-em.

Nvidia zaprezentowała dwa światy, z czego jeden - nazwany Colosseum - możemy już przetestować, pobierając go z marketplace’u Minecrafta, natomiast drugi - Dungeon Dash - ma status „dostępnego wkrótce”. Nie są to jednak jedyne doświadczenia przygotowane pod RTX, ponieważ na ryneczku gry możemy znaleźć w sumie już 15 takich save’ów. Natomiast jeden z najbardziej polecanych nosi nazwę Portal Pioneers RTX, również dostępny za pośrednictwem wewnętrznego sklepu. Dlaczego? Jest to jeden z najbardziej rozbudowanych, przygodowych i wieloosobowych światów stworzonych specjalnie z myślą o ray tracingu i to on zdecydowanie wyciągnie wszystkie soki z naszych podzespołów.

Jeśli nadal mamy problemy z płynnością w grze, mimo potężnego RTX-a na pokładzie naszego PC, to z pomocą przychodzi obsługa DLSS 2.0 przez wspomniane karty. Jak sugeruje Nvidia, włączenie tej opcji ma zwiększyć liczbę klatek na sekundę nawet dwukrotnie. Proponują również, by podczas testowania wydajności uruchomić dowolne narzędzie do przechwytywania danych o płynności i sprawdzić różne ustawienia, a ostatecznie wybrać te, które najbardziej nam odpowiadają.

Warto również dodać, że w związku z ukończeniem pełnej wersji Minecraft RTX na Windows 10, zwiększone wsparcie otrzymał tryb multiplayer, pozwalający teraz na rozgrywki z RTX On pomiędzy graczami z ray tracingiem i tymi bez. Dotychczas rozgrywka wieloosobowa była możliwa tylko pomiędzy użytkownikami potężnych kart Nvidii.

Filip Węgrzyn

Filip Węgrzyn

Z GRYOnline.pl związał się w listopadzie 2020 roku. Na początku pisał jako newsman, później wspomagał dział Produktów Płatnych we współpracach z zewnętrznymi serwisami jako redaktor prowadzący, a obecnie jest redaktorem działu technologie. O tym, że pisanie sprawia mu wiele satysfakcji, wiedział już za młodu. Swoją przygodę z piórem zaczął od opowiadań, których miejscami akcji były światy postapo i fantasy. Jako ścieżkę edukacji wybrał organizację i sprzedaż reklamy, stąd też jego krótki epizod w influencer marketingu. Fan RPG-ów Bethesdy i From Software. Uwielbia również sieciowe strzelanki, survivale z budowaniem baz, gry kooperacyjne i horrory.

więcej