Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 marca 2020, 10:24

autor: Adrian Werner

Minecraft - dzieci zrobiły własne zakończenie roku szkolnego

Zagrożenie koronawirusem najpewniej uniemożliwi przeprowadzenie w Japonii ceremonii ukończenia nauki w szkołach. Grupa dzieci zorganizowała więc własną w grze Minecraft.

Minecraft - dzieci zrobiły własne zakończenie roku szkolnego - ilustracja #1
Dzieciaki postanowiły zorganizować własną ceremonię ukończenia szkoły.

Z powodu koronawirusa w Japonii, podobnie jak w wielu innych krajach, zamknięto szkoły. Część z nich niedawno ponownie otwarto, ale wiele dzieci nie będzie mogło wziąć udziału w ceremoniach świętujących zakończenie nauki w podstawówkach, gimnazjach i liceach, które tradycyjnie odbywają się pod koniec marca. Grupa uczniów postanowiła zorganizować w grze Minecraft wirtualną wersję takiego wydarzenia.

Jeden z japońskich youtuberów pomógł w stworzeniu mapy reprezentującej szkolną salę. Dzieciaki zebrały się potem na jednym serwerze i przeprowadziły wirtualną wersję ceremonii. Warto wspomnieć, że była to wyłącznie inicjatywa samych uczniów, a nie coś, co zorganizowali dla nich nauczyciele.

Mapę zbudowano w odpowiedniej skali, tworząc również miejsca, które w świecie rzeczywistym byłyby przeznaczone dla gości i rodziców. Lekki smutek budzi więc to, że w wersji wirtualnej są one puste. Samym dzieciom to jednak nie przeszkadzało. Jak pisze ojciec jednego z nich, spędziły one cały dzień doskonale bawiąc się z przyjaciółmi na serwerze.

Warto na koniec przypomnieć, że to kolejny w ostatnich dniach przykład pomysłowego wykorzystania Minecrafta. W zeszłym tygodniu pisaliśmy o starcie projektu Uncensored Library, czyli stworzonej w tej grze wirtualnej biblioteki dzieł ocenzurowanych przez autorytarne reżimy.

  1. Minecraft – oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej