Migracja z Bethesda Launcher na Steam wystartuje w przyszłym tygodniu
Ciekawe co z osobami które po migracji kupią edycje pudełkowe z przed migracji na Steam na PC. Czy klucz z pudełka będzie działał na Steam?
Marcel
Pewnie dla takich osób będzie wydłużony proces migracji, ewentualnie jakaś konwersja kluczy na Steam jak to było w przypadku Stalkerów.
Pudełka nie dotyczą czasem tylko Steam ?
Serwer Bethesda ma swoje boxy?
Mam wszystkie boxy wolf/doom/rage, każdy dotyczy Steam. Na Stealboxach nie pisze, ale pewnie też.
Tam chyba są tylko klucze cyfrowe.
Te klucze były już wygenerowane wcześniej, a wiec musza być w bazie danych (bez przypisanego usera) w przeciwnym wypadku kupowałbyś grę z bez możliwość aktywacji (tym samym nie mógł byś nawet w nią zagrać).
Bethesda podała informację, że klucze będą honorowane przez Steam. Dodałem to do newsa.
Wreszcie ktoś poszedł po rozum do głowy. Każde studio, nawet takie które wydaje 3 gry rocznie chce mieć swój launcher. Nie wiem ilu jest takich jak ja, ale jeśli czegoś nie ma na steamie to ja tego po prostu nie kupuje, nie będę zakładać 1000 kont.
Też właściwie siedzę tylko na Steamie, dawno nie odpalałem Origina, Uplaya czy GOGa. Z jednej strony to dla niektórych dobra wiadomość, ale pamiętajmy żeby nie doprowadzić do monopolu.
Czemu? Ja marze o jednym serwisie z grami, jedna platforma z filmami, jedna z muzyką.
Tak jak mam obecnie, gry tylko Steam, filmy i seriale w jednym miejscu. Po prostu, i nie zmienie tego
Nie wiem ilu jest takich jak ja, ale jeśli czegoś nie ma na steamie to ja tego po prostu nie kupuje
Poniekąd chciałbym tak, ale czasem gier nie ma na Steamie i nigdy nie będzie (i nie mam tu nawet na myśli Epica). No i ostatecznie wolę kupić tam, gdzie taniej, przez co ilość sklepów staje się trochę problematyczna, więc większość gier mam pobranych i podpiętych do steam.
Właśnie tak sobie odpalam XCOM2 co był rozdawany za darmo na EPIC i załącza mi się jakiś 2K launcher, nie dość że na nim bida to jeszcze to ustrojstwo nie pozwala na korzystanie z modów.
Ale jakbym miał tego całego XCOMa 2 na STEAMie to mody by działały bo od tego jest AML Another Mod Launcher, i ten cały AML nie działa z Epicem czy GOGiem.
Nigdy nie rozumiałem, po co oni w ogóle ten launcher zrobili. W sumie podobnie Uplay, bo EA z Originem przynajmniej chciało robić konkurencję dla Steama (ale tak im się to nie udało, że mam wrażenie, mało kto wie, że można tam kupić nie tylko gry EA, ale choćby Wiedźminy, wiele gier THQ Nordic i większość gier od Ubisoftu sprzed umowy z Epiciem).
Choćby biznes kluczy rozdawanych do kart graficznych, bez pośredników. Umowa tylko z producentem GPU
Steam w przypadku dużych firm nie nakłada ograniczeń na klucze i mogą je robić za darmo bez podania celu oraz robić z nimi co chcą i tak było zawsze lub od bardzo wielu lat (teraz ograniczenia mają gry ze "steam direct" czyli indyki).
Ubisoft z swoim sklepem moglby zrobic to samo. Polaczyc sie z Epiciem, zeby juz nie paść monopolu Steam jeszcze bardziej.
Konsolidacja na rynku PC nie zaszkodzi, po prostu Ci mali niech sie zbiorą do kupy i zwalcza monopol Steam i wszyscy na tym skorzystamy (lepsze ceny, promocje, warunki i wróci rozwoj na rynek PC, Steam wygenerowal dekadę zastoju, dopiero Epic uchylil okno w tej stechliznie i dzisiaj mamy dziesiatki gier za free i platforma PC znow jest na szczycie, a nie w piwnicy, gdzie ja Steam zamknal kopiąc wczesniej w twarz, żeby spadla po schodach w dół).
Ten sklep Bethesdy był tyle dobry, ze nie pasł Steama, ale to przeszłość, teraz beda paść Steam.
Stram to taki Lord Voldemort, a gracze ceniacy sobie rynek wtórny (kupno, odsprzedaz gry, kolekcjonowanie) czy w ogóle prawo do posiadania gry za ktorej zakup licencji sie zaplacili, to Mugole.
Tylko, ze w naszym swiecie nie ma Zakonu Feniksa, Harry Pottera ze zwoje ekipa, ktora by zawalczyla z ta dyktaturą.
Tak swoją drogą to ciekawi mnie jaki los czeka Battlenet jeśli ActiBliz zostanie przejęte. Osobiście liczę, że Microsoft zastąpi obecną aplikację Xboxa nową, opartą na Battlenecie
Bedzie działać normalnie, tam sa zbyt potężne serwery, zeby je zamykać.
Włącza to do obslugi gamepassa i nic wiecej nie trzeba zmieniać.
Po prostu serwery activision dostana do obslugi uzytkownikow gamepassa.
Co do Steam, to nie mialbym nic przeciwko tej platformie jak piszesz (nie tylko sklep), jakby pozwalala odpinac gry od konta i (nawet w ramach platformy) pozwalało sprzedawać lub wymieniac sie grami. Nawet sama wymiana bez kasy bylaby super, np 100 staroci za jedna nowość, ogrywasz i wymieniasz na cos innego.
Wtedy bym sie całkowicie odpiorkowal.
A Epic? Jest poki co za mały by sie stac konkurencja dla Steam, ale przyjął doskonała strategie walki z tym monopolem. Wychowuje sobie nowe pokolenie graczy, ktorzy na Epicu budują swoja biblioteke gier, niezlych gier!
Powiem Ci, ze juz dzisiaj mam na Epic gry wiecej warte niz na Steam, mimo, ze konto na steam mam 10 lat, ale odkad jest Epic nie kupuje juz nic nowego na Steam, co najwyżej jakas staroc w promocji. Dobra, Beat Sabera z Lady GGa kupilem, ale to dla Żony i tylko dlatego, ze legalnie na PC poza Steam tego nie ma.
Czemu Steam ma monopol? Ano z dwoch powodów:
-udzial w rynku PC, jak ktos ma 90+ rynku to jak mozna go nie nazwac monopolem?
-tysiace gier na PC kupisz tylko na Steam, wspomniany Beat Saber, wiec Steam ma monopol na dystrybucję zdecydowanej wiekszowco gier i dopiero niedawno dzieki Epic, MS i Ubisoft wraz z EA to sie troche zmieniło.
Natomiast jeżeli chodzi o funkcjonowanie samego Steama to tak, mają monopol na to co się dzieje na ich własnej platformie tak jak Sony, Epic, EA, Ubisoft, CDP, Huawei, Meta Apple, Microsoft i Google mają kontrolę nad swoimi. I tak, uważam, że Valve ma swoje za uszami i potrafi zachowywać się podle w kilku przypadkach. Szczególnie nie podoba mi się ich podejście do deweloperów, chociaż część ich praktyk jest uzasadniona niedopuszczaniemśmieci ze sklepu.
Beat Saber poza Steam możesz też kupić w sklepie Oculusa dlatego, że obie platformy wspierają VR, a twórcy podjęli taką decyzję. To w interesie konkurencyjnych sklepów jest zapewnienie odpowiedniej infrastruktury dla konkretnych typów produkcji. Valve i Meta zapewniają odpowiednie rozwiązania takie jak API które upraszczają życie osobom publikującym dla VR i dlatego twórcy tych gier chętniej wybierają te platformy.
Wracając do Epic.To nie jest mała firma i mają w zasadzie większe zaplecze finansowe i technologiczne by rywalizować z Valve. Mimo tego UX w ich sklepie jest złe i nie zauważyłem by cokolwiek w tym temacie się zmieniło od 2018. Nie robią znaczącego nic w kierunku poprawienia doświadczenia użytkowników. Jeżeli nie będą rozwijać swojej platformy to nadal nie zwiększą swojego udziału. Wydaje mi się, że większość ludzi widzi Epic tylko jako miejsce gdzie odbiorą darmowe gry i uruchomią Fortnite. Jeżeli chodzi o samą firmę to, uważam też, że gdyby mieli możliwość to Epic było by faktycznym monopolistą i rozpychali by się jak Microsoft kiedy Gates i Ballmer rządzili
Co do odsprzedaży dóbr cyfrowych. Uważam, że każda platforma i każda powinna być po równo ciśnięta o to. Epic tak długo miało okazję wprowadzić tą funkcje i nadal ma, a jednak nie robią nic w tym kierunku.