Microsoft krytykuje pozwy dotyczące prywatności danych AI, nazywa je „futurologią zagłady”

NYT pozwało Microsoft i OpenAI za naruszenie praw autorskich. Oskarżeni mają równolegle drugi pozew związany z AI.

futurebeat.pl

Luna Jarosz

Microsoft krytykuje pozwy dotyczące prywatności danych AI, nazywa je „futurologią zagłady”, źródło grafiki: Andrew Neel | Unsplash.
Microsoft krytykuje pozwy dotyczące prywatności danych AI, nazywa je „futurologią zagłady” Źródło: Andrew Neel | Unsplash.

Ostatnio w Internecie z pewną regularnością słyszmy o kolejnych pozwach, skierowanych w kierunku OpenAI. Technologia, która jak to niektórzy mówią, miała „służyć ludzkości”, ewidentnie na niektórych płaszczyznach sobie nie radzi, wręcz nawet szkodzi. Koniec końców pozwy rozbiegają się o naruszenie praw autorskich internetowych twórców. Nie inaczej jest z dzisiejszym tematem.

NYT pozywa Microsoft i OpenAI za plagiat?

The New York Times pozwało Microsoft i OpenAI za kopiowanie i wykorzystywanie wyjątkowo cennych dzieł „The Times”. W swoim roszczeniu The Times stwierdza, że próbowało osiągnąć porozumienie z oskarżonymi w sprawach warunków swojego wkładu w szkolenie dużych modeli językowych OpenAI. Jednak coś poszło nie tak i obecnie sprawa rozbiega się o odszkodowanie na drodze sądowej.

Jeden z bohaterów dzisiejszego newsa, czyli OpenAI, przyznaje, że przywiązuje szczególną wagę do artykułów NYT, ponieważ treści z The Times były ważniejsze i cenniejsze w szkoleniu modeli GPT w porównaniu do treści pobranych z innych źródeł. Tutaj ponownie trzeba się zatrzymać i postawić pewną sprawę jasno. Plagiat i inne formy naruszenia praw autorskich nie można usprawiedliwiać, nawet powołując się na rozwój technologii.

Microsoft przyjął inną postawę w sprawie i porównuje roszczenia NYT, dotyczące praw autorskich, do podejmowanych przez przemysł rozrywkowy prób powstrzymania rozwoju magnetowidów. Microsoft ma dwa równoległe procesy sądowe w związku z własnym zaangażowanie w sztuczną inteligencję.

„Futurologia dnia zagłady” lub „hiperbola dnia zagłady” to ostatnie sformułowanie, jakie zostało użyte przez Microsoft w wniosku o oddalenie sprawy wniesionej przez NYT.

Pozew zbiorowy wobec OpenAI i Microsoftu

Druga sprawa wniesiona przeciwko Microsoftowi, to już pozew zbiorowy na 198 stron i jest poświęcony zagrożeniom, jakie niesie ze sobą sztuczna inteligencja.

Pozew zawiera 13 powodów, żądających, aby sąd nakazał pozwanym (OpenAI i Microsoft) zaprzestania ciągłych naruszeń prywatności i praw własności milionów ludzi. Domaga się tutaj wdrożenia odpowiednich zabezpieczeń i przepisów regulujących działanie AI. W tym przypadku Microsoft również przedstawił swoje stanowisko, pod którym podpisało się OpenAI.

"Powodowie nie podają żadnych faktów wskazujących na to, że zostali dotknięci rzekomym "skrobaniem", "przechwytywaniem" i "podsłuchiwaniem", na które się powołują. Nigdzie nie podają, jakie ich prywatne informacje kiedykolwiek niewłaściwie zebrał lub wykorzystał Microsoft; ani nie identyfikują żadnej szkody, jaką indywidualnie ponieśli w wyniku czegokolwiek, co Microsoft rzekomo zrobił" - Fragment z odpowiedzi Microsoftu na pozew.

Przytoczone sprawy będą miały istotny wpływ na rozwój AI. Możliwa przegrana Microsoftu i OpenAI oznacza nie tylko wypłacenie sporego odszkodowania, ale również regulacje prawne, związane z działaniem sztucznej inteligencji.

Podobało się?

0

Luna Jarosz

Autor: Luna Jarosz

Pasjonatka konsol i komputerów. Obecnie pochłonięta rozwojem branży IT, poluje na nowinki technologiczne. Interesuje się również grami strategicznymi, ale lubi też pograć w Dark Souls. Swój czas poświęca także na gry e-sportowe. Jej hobby to kolekcjonowanie gier na PlayStation 2 i eksperymenty na owej konsoli w celu rozbudowy jej funkcjonalności. Przyjemność czerpie z naprawy komputerów. Wieczorami zaś przyszło jej spędzać czas na oglądaniu filmów, czy seriali anime. Kocha górskie klimaty i spacery wieczorami. Wielką radość sprawia jej czytanie książek fantasy.

Tak Diuna 2 wygląda w programie do montażu. Twórca pokazał, jak dużym wysiłkiem było poskładanie dzieła sci-fi

Następny
Tak Diuna 2 wygląda w programie do montażu. Twórca pokazał, jak dużym wysiłkiem było poskładanie dzieła sci-fi

W Helldivers 2 porzucono pomysły z „jedynki”, aby uczynić rozgrywkę bardziej niebezpieczną. „Świadomość bycia kruchą istotą ludzką jest kluczowa”

Poprzedni
W Helldivers 2 porzucono pomysły z „jedynki”, aby uczynić rozgrywkę bardziej niebezpieczną. „Świadomość bycia kruchą istotą ludzką jest kluczowa”

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl