Microsoft chce piękniejszych gier z większą liczbą fps-ów, pomoże w tym AI
Microsoft zamierza wprowadzić technologię upscalingu do konsol Xbox Series X|S. W tym celu poszukiwani są nowi pracownicy działu software.

- Microsoft poszukuje pracowników zajmujących się inżynierią AI w celu stworzenia własnej technologii skalowania rozdzielczości.
- Nowe rozwiązania pomogą zachować płynność rozgrywki przy grafice wysokiej jakości w grach na Xbox Series X/S.
Microsoft podejmie pracę nad własną technologią skalowania rozdzielczości. Firma chce wykorzystać upscaling w swoich next-genowych konsolach, co ma pomóc w zachowaniu płynności przy jednoczesnej grafice w wysokiej jakości. Rozwiązania, nad którymi ma pracować Microsoft, będą wykorzystywać sztuczną inteligencję, a całość może przypominać nieco technologię DLSS firmy Nvidia.
Na oficjalnej stronie Microsoftu widnieją już oferty pracy związane z inżynierią AI. Opis jednej z nich (stanowisko starszego inżyniera oprogramowania) głosi:
Xbox wykorzystuje uczenie maszynowe, aby uczynić tradycyjne algorytmy renderowania bardziej wydajnymi i zapewnić lepsze alternatywy. Zespół graficzny Xbox poszukuje inżyniera, który będzie wdrażał algorytmy uczenia maszynowego w oprogramowaniu graficznym, aby zachwycić miliony graczy. Współpracuj blisko z partnerami, aby stworzyć oprogramowanie dla przyszłego sprzętu wykorzystującego uczenie maszynowe. Wywieraj duży wpływ na grafikę komputerową i gry.
Wymagania, jakie są stawiane przed kandydatami, to od 5 do 10 lat profesjonalnego doświadczenia w zakresie rozwoju oprogramowania i pewnego doświadczenia w zakresie uczenia maszynowego lub nauki o danych w zależności od stanowiska. Wprowadzenie nowej technologii skalowania ma pomóc w odciążeniu podzespołów konsol, co bezpośrednio przełoży się na lepszą wydajność, tak jak w przypadku DLSS Nvidii (chociaż oczywiście nie będą to dwa identyczne sposoby skalowania rozdzielczości).
- Wydajność i piękna grafika, DLSS to as w rękawie PC
- DLSS z trybem Ultra Quality - Nvidia może pracować nad jeszcze lepszym skalowaniem
Więcej:PS6 będzie gorszy od Xboxa Magnusa; nowa generacja konsol przekroczy barierę 30 GB RAM
Komentarze czytelników
zanonimizowany1339461 Senator
Bardzo dobra informacja. Ale najważniejsze będzie nie tylko dobre rezultaty ale i łatwość implementacji tego przez zewnętrznych twórców.
Olekrek Generał
I super, bo obecnie MS w żaden sposób nie potrafi w grafikę ,ba! nie potrafi w gry :D
Im więcej takich technologi tym lepiej dla graczy. Fakt, że ujrzymy to pod koniec generacji, ale następna patrząc na poczynania MS będzie należała do MS i to on będzie rozdawał karty w 2080.
https://www.youtube.com/watch?v=aI2g7XDB4EQ
Pitplayer Senator

No i elegancko. Zobaczymy co z tego wyjdzie choć pewnie będzie trzeba długo czekać.
Z szybciej dostępnych ulepszeń mają wkrótce pojawić się kolejne tytuły w FPS Boost, w tym.... Dark Souls 3 <3
https://www.youtube.com/watch?v=stWae6r7Blw&ab_channel=Shirrako
Butryk89 Senator

To bardzo smutne, że wkład w swój projekt nie przekłada się w miłość i pieniądz graczy. Jak dla mnie Microsoft wygrywa pod wieloma względami z Sony, który coraz bardziej lekceważąco traktuje swoich miłośników.
KUBA1550 Generał

Niech zrobią teraz Microsoft Car Simulator. Coś jak jazda samochodem w GTA tylko że po mapach google maps.