Metaverse może ograniczyć globalne ocieplenie, choć wyniki nie powalają

Metaverse może okazać się pomocne w walce z globalnym ociepleniem. Szersze zastosowanie tej technologii może spowodować zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych. Wyniki analiz pokazują jednak, że raczej nie będzie to istotny wkład w ratowanie naszej planety.

futurebeat.pl

Agnieszka Adamus

Metaverse może ograniczyć globalne ocieplenie, choć wyniki nie powalają, źródło grafiki: Unsplash | UK Black Tech.
Metaverse może ograniczyć globalne ocieplenie, choć wyniki nie powalają Źródło: Unsplash | UK Black Tech.

Metaverse budzi skrajne emocje. Chociaż sprzęty do wirtualnej rzeczywistości stają się coraz popularniejsze, to nie przekłada się to na wzrost zainteresowania wirtualnym światem. Jak się jednak okazuje, technologia ta może przyczynić się do poprawy kondycji naszej planety i ograniczyć globalne ocieplenie.

Wnioski te wyciągnęli naukowcy z Uniwersytetu Cornella. Wraz z pomocą sztucznej inteligencji opracowali oni trzy modele rozwoju metaverse – wolny, nominalny i szybki – a następnie porównali je z tym, jak rozwijały się inne przełomowe technologie.

  1. Otrzymane w ten sposób wyniki były dość zaskakujące. Technologia ta ma rozwijać się niezwykle dynamicznie i w przeciągu kolejnych 30 lat korzystać z niej będzie 90% populacji.
  2. Co jednak najciekawsze, metaverse ma być również niezwykle ekologiczny, zastosowany chociażby do przeprowadzania spotkań z osobami znajdującymi się w innym kraju. Dzięki temu zniwelowana ma zostać potrzeba podróżowania, a co za tym idzie zmniejszona zostanie emisja gazów cieplarnianych.
  3. Dzięki temu w przeciągu najbliższych 80 lat udałoby się obniżyć temperaturę naszej planety o 0,02 stopnia Celsjusza. Chociaż wartość ta nie jest duża, to nadal stanowi ona krok w przód w walce z globalnym ociepleniem.

Na ten moment w metaverse najwięcej inwestuje Meta. Mimo iż w ubiegłem roku ta gałąź działalności firmy wygenerowała straty na poziomie 2,8 mld dolarów netto, to nadal w nią inwestują i wierzą, że odniesie ona sukces.

Podobało się?

3

Agnieszka Adamus

Autor: Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
10
24

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2023-06-18
14:27

Jerry_D Senator

"Zastosowanie jej chociażby do przeprowadzania spotkań z osobami znajdującymi się w innym kraju. Dzięki temu zniwelowana ma zostać potrzeba podróżowania, a co za tym idzie zmniejszona zostanie emisja gazów cieplarnianych."
Już mamy taką technologię bez potrzeby metawersum. Kamerka w komputerze/telefonie plus Skype, Signal, Zoom, Discord...

Aż by się chciało rzucić geraltowym "Ech, Kalkstein, wyszedłbyś czasem z laboratorium. Na jakim świecie ty żyjesz?" No chyba, że robili badania pod tezę, mające udowodnić, jakie to metawersum jest super.

Komentarz: Jerry_D

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl