Meta ciągle wierzy w sukces metaverse; prognozy miliardowych zysków

Mimo iż wielu nie wierzy w sukces metaverse, to spółka Meta wciąż pokłada w nim dużą nadzieję, inwestując ogromne pieniądze w rozwój. Niewykluczone, że ma rację, gdyż według najnowszego raportu, może przynieść gigantyczne zyski.

futurebeat.pl

Marek Pluta

Meta ciągle wierzy w sukces metaverse; prognozy miliardowych zysków, źródło grafiki: Gerd Altmann/Pixabay.
Meta ciągle wierzy w sukces metaverse; prognozy miliardowych zysków Źródło: Gerd Altmann/Pixabay.

Choć nie każdy wierzy w powodzenie projektu cyfrowego świata pod nazwą metaverse, to wygląda na to, że Meta inwestująca miliardy w jego rozwój, doskonale wie co robi. Z raportu przygotowanego przez firmę Deloitte, o którym wspomina Reuters wynika bowiem, że ponoszone nakłady finansowe mogą się w niedalekiej przyszłości zwrócić. I to z dużą nawiązką.

Metaverse może przynieść miliardy dolarów

Według analizy stworzonej na zlecenie spółki Meta, do 2035 roku metaverse może przynieść Stanom Zjednoczonym około 760 mld dolarów. W oddzielnym raporcie spółka wspomina również, że na technologii skorzysta nie tylko USA, ale również Unia Europejska, która do 2035 roku zyska 489 mld euro.

Jest to już kolejny raport mówiąc o dużych korzyściach płynących z technologii metaverse. W zeszłym roku analiza zlecona firmie konsultingowej Analysis Group oszacowała, iż jej wdrożenie przyniesie do 2031 roku łącznie 3,01 biliona dolarów.

Meta ciągle wierzy w sukces metaverse; prognozy miliardowych zysków - ilustracja #1
Źródło: YouTube/Meta Quest

Zanim jednak pojawią się ewentualne zyski, Meta będzie musiała wydać jeszcze więcej pieniędzy. Jak niedawno informowaliśmy, spółka zainwestowała w tę technologię już ponad 15 mld dolarów i nie widać końca wydatków.

Tymczasem sukces tego projektu wciąż jest niepewny, zwłaszcza w obliczu spowolnienia w sektorze reklamowym. Poza tym firmy wcale nie są chętne do inwestowania w metaverse i niektóre tak jak Disney, całkowicie porzuciły pomysł wspierania cyfrowego świata, zamykając zajmujący się tym dział.

Podobało się?

4

Marek Pluta

Autor: Marek Pluta

Od lat związany z serwisami internetowymi zajmującymi się tematyką gier oraz nowoczesnych technologii. Przez wiele lat współpracował m.in. z portalami Onet i Wirtualna Polska, a także innymi serwisami oraz czasopismami, gdzie zajmował się m.in. pisaniem newsów i recenzowaniem popularnych gier, jak również testowaniem najnowszych akcesoriów komputerowych. Wolne chwile lubi spędzać na rowerze, zaś podczas złej pogody rozrywkę zapewnia mu dobra książka z gatunku sci-fi. Do jego ulubionych gatunków należą strzelanki oraz produkcje MMO.

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
13
20

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2023-05-12
08:02

Foris Chorąży

pawel1812
W części się zgadzam. Problemem nie jest grafika, nawet nie jest ogólnie rozumiana technologia.

Problemem jest to że biorą się za to osoby bez wizji i wyobraźni które "nie czują" czym powinno być VR a zamiast tego dostają ogólne hasła i próbują na ślepo dosłownie je przenieść.

Widać to np. po tym co przynoszą aktualizacje oraz jak wygląda ich aplikacja.
Aktualizacje które nie są medialne są generalnie bardzo dobre, nowe funkcjonalności, usprawnienia widać że działają tam osoby które "czują VR", prawdopodobnie większość to byli pracownicy Oculusa.

Tam gdzie coś jest medialne, tam widać że pchają się korpobuirwy chcące zabłysnąć.

Sam Carmack opuścił facebook przez korpobiurwy i ich pomysły.
Mówił że zbyt wiele wysiłku kosztowało go uwalanie złych pomysłów a i tak nie zawsze mu się udawało, przez co marnowali czas i zasoby.

Komentarz: Foris
2023-05-12
05:54

keeper_4chan Generał

keeper_4chan

Jak by wydali tę kasę w intuicyjne UI na FB, to mogli by na tym lepiej wyjść.

Komentarz: keeper_4chan
2023-05-12
05:52

keeper_4chan Generał

keeper_4chan

Ten Meta wygląda jak jakiś tani film z gatunku horror/sci-fi.

Komentarz: keeper_4chan
2023-05-11
20:40

pawel1812 Generał

Tylko problemem tej technologii nie jest grafika. Bo to jest do przeskoczenia. Problemem jest to, że nawet jak wpakują masę pieniędzy w grafikę i fizykę, nie sprawi to, że ludzki organizm będzie lepiej reagował na VRa.
Gdyby nie to, użytkowników i producentów VR byłoby dużo więcej.
Wykorzystanie tego w robocie, utrudnia robotę, a nie ją ułatwia. Podobnie z kontaktami międzyludzkimi. Przecież ten hełm musisz założyć, podpiąc, pamiętać o naładowaniu, zalogowac się. Totalny bezsens. W momencie, gdy jest nudne i męczące.

Komentarz: pawel1812
2023-05-11
19:57

Sasori666 Senator

Sasori666

VR nie przebił sie do meanstreama i nie wygląda by miała się tu cos zmienić.
nie każdy lubi zakładać te gogle, by z kimś pogadać, czy nawet pograć.
Pól roku temu dziennie mają po ~8 000 użytkowników. Nie w szczycie w ciągu dnia, tylko ilość osób przez 24 godziny.
Wydali miliardy i prawie nikt w to nie gra.

Komentarz: Sasori666

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl