MegaLights w Unreal Engine 5 poprawia wydajność. Gracze jednak krytykują wpływ na oprawę graficzną

Unreal Engine w wersji 5.5 otrzymał nową funkcję MegaLights, która znacznie zwiększa liczbę klatek na sekundę. Gracze jednak nie są zadowoleni i krytykują wpływ opcji na oprawę graficzną.

futurebeat.pl

Zbigniew Woźnicki

MegaLights w Unreal Engine 5 poprawia wydajność. Gracze jednak krytykują wpływ na oprawę graficzną, źródło grafiki: YouTube: MxBenchmarkPC; 2024.
MegaLights w Unreal Engine 5 poprawia wydajność. Gracze jednak krytykują wpływ na oprawę graficzną Źródło: YouTube: MxBenchmarkPC; 2024.

Unreal Engine 5 cieszy się dużą popularnością wśród deweloperów, mimo że optymalizacja silnika sprawia duże problemy i wymaga wsparcia firm zewnętrznych. Wydajność w grach może poprawić nowa funkcja MegaLights, która według benchmarków może nawet podwoić klatkaż. W rozdzielczości 4K i włączonym DLSS-em z MegaLights możliwe jest nawet osiągnięcie około 60 klatek na sekundę.

Unreal Engine 5.5 z nową funkcją MegaLights

Na kanale MxBenchmarkPC pojawiły się testy funkcji MegaLights w różnych konfiguracjach: z DLAA lub DLSS-em w rozdzielczościach 4K, 1440p oraz 1080p. W każdym z przypadków możemy zauważyć płynność animacji, co jest zależna od ilości świateł rzucających cień. Im jest ich więcej, tym MegaLights bardziej wpłynie na poprawę wydajności w danej grze.

Pod filmem i w mediach społecznościowych skrytykowano jednak MegaLights i samego Epica, który zdaniem internautów powinien zająć się naprawianiem UE5. Gracze zwrócili uwagę, że funkcja negatywnie wpływa na oprawę graficzną i tekstury na krawędziach wydają się być bardziej rozmazane, co jeden z komentujących porównał do kolejnej warstwy wazeliny.

Dodatkowo wspomniano, że Epic mógłby skupić się na poprawieniu wydajności Unreal Engine 5, żeby zlikwidować problem regularnego zacinania się rozgrywki w różnych tytułach. Zamiast tego, według internautów, producent zajmuje się dodawaniem kolejnych opcji, których nie potrzebujemy. Pojawiają się jednak i pozytywne głosy nie mogące się doczekać, żeby sprawdzić MegaLights w praktyce.

Problemem opcji jest jednak fakt, że gry muszą być stworzone na Unreal Engine 5.5, żeby móc wykorzystać możliwości MegaLights. Dotychczasowe produkcje musiałyby zostać zaktualizowane do nowej wersji silnika i nie wiadomo, czy deweloperzy na to się zdecydują.

Podobało się?

3

Zbigniew Woźnicki

Autor: Zbigniew Woźnicki

Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.

Rockstar miał w planach GTA 3 Online. Mieli go stworzyć autorzy Bully

Następny
Rockstar miał w planach GTA 3 Online. Mieli go stworzyć autorzy Bully

Koniec serii Ultimate General? Kluczowe osoby odeszły ze studia Game-Labs

Poprzedni
Koniec serii Ultimate General? Kluczowe osoby odeszły ze studia Game-Labs

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl