Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 grudnia 2020, 12:23

Medal of Honor: Above and Beyond - recenzje graczy na Steam są miażdżące

Medal of Honor: Above and Beyond jest już dostępne na Steamie. Niestety, choć użytkownicy platformy dostrzegli potencjał gry, uznali produkcję za mocno niedopracowaną.

Gdyby gry oceniać na podstawie ich rozmiaru (choćby i tylko przy instalacji), Medal of Honor: Above and Beyond bez wątpienia znalazłoby się w ścisłej czołówce. Niestety, zamiast tego na produkcje patrzy się przez pryzmat tak nieistotnych kryteriów, jak grywalność, oprawa wizualna czy dopracowanie. To ostatnie może być powodem, dla którego nowy Medal of Honor nie przypadł do gustu garstce użytkowników Steama, którzy mieli okazję sprawdzić tytuł w akcji. W chwili pisania tego tekstu grę oceniło 96 użytkowników platformy i zaledwie 31% z nich zostawiło pozytywną opinię.

Choć liczba tych recenzji jest jak dotąd skromna, wielu z dotychczasowych nabywców zamieściło obszerne komentarze do swoich ocen. Zasadniczo problemy Medal of Honor: Above and Beyond można streścić w trzech słowach: produkcja jest niedopracowana. Większość użytkowników stwierdza, że tytuł miał (czy też nadal ma) potencjał godny produkcji AAA i widać, że twórcy włożyli sporo pracy w swoje dzieło.

Niestety, w obecnym stanie zabawę psuje sporo problemów, czy to faktycznych błędów, czy też innych niedoróbek. Graficznie jest nieźle lub nawet ładnie, ale jest kilka zgrzytów (na przykład „martwe”, nieporuszające się oczy). Co gorsza, optymalizacja gry wypada słabo, nawet po wzięciu poprawki na fakt, że jest to produkcja VR. Skoro o tym mowa, Respawn Entertainment nie pokusiło się o dodanie usprawnień rzeczywistości wirtualnej obecnych w wielu nowszych produkcjach, na przykład związanych z płynnym przemieszczaniem się. W efekcie Medal of Honor: Above and Beyond miejscami wygląda jak gra VR sprzed kilku lat. Żadnych pochwał nie zebrał tryb sieciowy, głównie dlatego, że – zdaniem niektórych użytkowników – pod wieloma względami wygląda niczym wersja alfa.

Wypada zauważyć, że gra wypada nieco lepiej w recenzjach serwisów branżowych, ze średnią w serwisie Metacritic na poziomie 75/100. Oczywiście przy sześciu recenzjach trudno brać to wyliczenie na poważnie, zwłaszcza że nawet w większości co bardziej optymistycznych tekstów autorzy zwracają uwagę na „drobne problemy” pokroju słabej optymalizacji czy niespójności w interakcjach z przedmiotami. Innymi słowy, Medal of Honor: Above and Beyond ma szansę być kolejnym tytułem wartym inwestycji w VR, ale jeszcze nie teraz. Wszystko zależy od tego, czy Respawn Entertainment zadba o rozwój gry i wyeliminuje (albo przynajmniej wyraźnie złagodzi) bolączki dręczące produkcję.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej