Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 marca 2012, 12:38

autor: Adrian Werner

MechWarrior Online - pierwszy filmik z rozgrywki

Twórcy MechWarrior Online gościli w tym roku na Game Developers Conference. Dzięki temu otrzymaliśmy pierwszy filmik ukazujący grę w akcji.

MechWarrior Online to projekt wyczekiwany przez większość miłośników symulatorów wielkich robotów. Do tej pory jego twórcy, czyli studio Piranha Games, uraczyli nas kilkoma artworkami i jednym, niewiele mówiącym filmikiem. Teraz uległo to wreszcie zmianie. Na tegorocznej edycji imprezy Game Developers Conference zaprezentowano pierwszy materiał video z fragmentami rozgrywki.

Gra powstaje w oparciu o technologię CryEngine 3 i według Piranha Games zapewnia to nie tylko ładne widoki, ale również ułatwia wprowadzenie do mechanizmów rozgrywki elementów, które nie były obecne w poprzednich odsłonach serii. MechWarrior Online pozwoli na wcielenie się w różne role. Równie dobrze mamy bawić się kontrolując olbrzymiego mecha, jak i lekką jednostkę zwiadowczą. W tym drugim przypadku zajmiemy się m.in. odkrywaniem lokalizacji wrogich oddziałów i przekazywaniem tych informacji pozostałym członkom drużyny.

Kluczową rolę odegra system modyfikacji maszyn. Twórcy zamierzają zapewnić olbrzymią swobodę przy wyborze broni i systemów pokładowych, dzięki czemu każdy dopasuje mecha idealnie do własnych potrzeb. Przykładowo, wspomniany już zwiadowca będzie mógł zrezygnować z ciężkiego uzbrojenia i dzięki temu zwiększyć moc silnika oraz wzmocnić pancerze.

MechWarrior Online - pierwszy filmik z rozgrywki - ilustracja #1

MechWarrior Online oparty zostanie na modelu darmowym z mikropłatnościami. Piranha Games zapewnia jednak, że o wyniku starć decydować będą umiejętności graczy, a nie zasobność ich portfeli. Za prawdziwe pieniądze kupimy jedynie dodatkowe skórki i przyśpieszymy tempo rozwoju. Wszystkie wpływające na rozgrywkę przedmioty i akcesoria będzie można uzyskać odnosząc sukcesy w samej grze.

Fanów cyklu obawiających się uproszczenia symulacyjnego aspektu rozgrywki powinien uspokoić niedawny wpis na oficjalnym blogu projektu. Dzięki niemu wiemy już, że sterowanie przypominać będzie poprzednie części serii. Możliwe ma być m.in. skręcanie tułowia maszyny niezależnie od kierunku ruchu i swobodne ustalanie prędkości chodu maszyny. Gra wykorzysta masę skrótów klawiszowych, a podczas zabawy konieczne będzie kontrolowanie temperatur w systemach pokładowych i uzbrojeniu.

MechWarrior Online - pierwszy filmik z rozgrywki - ilustracja #2

MechWarrior Online powstaje wyłącznie z myślą o pecetach. Otwarta beta wystartuje latem tego roku. Zainteresowanych odsyłamy na oficjalną stronę projektu:

MechWarrior Online - pierwszy filmik z rozgrywki - ilustracja #3 Wraz z premierą MechWarrior Online powróci na pecety po dekadzie nieobecności uniwersum stworzone na potrzeby stołowej gry bitewnej Battletech. Ostatnią komputerową produkcją korzystającą z tej licencji był wydany w 2002 roku dodatek MechWarrior 4: Inner Sphere 'Mech Pak.

Warto dodać, że wkrótce premierę będzie mieć również turowa strategia MechWarrior Tactics.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej