Studio Luckyhammers i firma Asmodee Digital zapowiedziały utrzymaną w klimacie horroru grę Mansions of Madness: Mother's Embrace. Produkcja bazuje na licencji popularnych kooperacyjnych planszówek, ale w przeciwieństwie do nich będzie przygodówką dla pojedynczego gracza.

Adaptacje planszówek nie są niczym nowym na rynku gier, ale większość z nich ogranicza się do prostej wirtualnej wersji stołowego wydania. Znacznie rzadziej zdarzają się projekty, które pierwowzór wykorzystują jedynie jako fundament, na którym budują coś bardziej ambitnego. Do tej drugiej kategorii zalicza się zapowiedziane właśnie Mansions of Madness: Mother's embrace.
Zgodnie z tytułem, produkcja bazuje na opracowanej przez firmę Fantasy Flight Games serii planszówek Mansions of Madness. O ile jednak stołowe pierwowzory stawiają na kooperacyjną rozgrywkę, tak Mansions of Madness: Mother's embrace będzie przygodówką dla pojedynczego gracza. Produkcja zmierza wyłącznie na pecety, a premiera zaplanowana została na pierwszy kwartał przyszłego roku.
Fabuła gry zainspirowana została twórczością Howarda Phillipsa Lovecrafta. Akcja toczyć się będzie w 1925 roku, w sennym amerykańskim miasteczku, którego spokój został zburzony przez serię morderstw i zaginięć. Co gorsza, pojawiają się świadkowie twierdzący, że w okolicy widziano przedziwne potwory. Z misją zbadania sprawy wysłany zostaje zespół badaczy, specjalizujących się w sprawach związanych z okultyzmem. Ich śledztwo skoncentruje się na jednej rezydencji, która wydaje się być w centrum ostatnich wydarzeń.
W Mansions of Madness: Mother's embrace pełną potworów i pułapek rezydencję eksplorować będzie czwórka bohaterów. Gracz otrzyma możliwość rozdzielenia grupy i swobodnego przełączania się między postaciami. Na razie niewiele wiadomo na temat samych mechanizmów rozgrywki ani typów wyzwań, z którymi przyjdzie nam się zmierzyć.
Autorzy udostępnili za to minimalne wymagania sprzętowe gry.
Jak widać, wymagania są skromne. Warto jednak mieć na uwadze, że mogą one jeszcze ulec zmianie, biorąc pod uwagę fakt, iż premiera planowana jest dopiero na przyszły rok.
Gracze
5

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.