Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 sierpnia 2022, 11:12

autor: Miriam Moszczyńska

Lyria i Rivia w Civilization 6, wiedźmiński świat prawie ukończony

The World of The Witcher przekroczyło półmetek prac. Do kolekcji trafiła kolejna frakcja, którą tym razem jest Lyria i Rivia.

Źródło fot. powyżej https://steamcommunity.com

The World of The Witcher nie zwalnia tempa. Kolekcja modyfikacji do Civilization 6 znów się poszerzyła – tym razem możemy wcielić się w królową Meve, przewodząc Lyrii i Rivii.

Charakterystyka Lyrii i Rivii

Choć oba państwa-miasta wprowadzone zostały przy okazji Aedirn, to autor modyfikacji postanowił poświęcić im zupełnie oddzielny projekt.

  1. Unikalna umiejętność królowej – Meve, Biała Królowa, dołącza do bitwy na początku każdej ery. Wszystkie liryjskie jednostki w odległości 2 heksów wokół niej zyskują +5 siły bojowej, a broń, którą nosi, daje jej inną zdolność za każdym razem, gdy się pojawia.
  2. Lyria i Rivia leżą w dolinie Dol Angra, ale ich królestwa pozostają oddzielnymi jednostkami. Budowa Placu Rządowego w mieście, które nie jest Stolicą, daje takie same bonusy, jak Pałac (z wyjątkiem slotu na Wielkie Dzieło). Handel pomiędzy dwiema stolicami królestw zapewnia premię +2 do żywności lub produkcji, jeśli celem podróży jest odpowiednio Stolica lub miasto z Placem Rządowym.
  3. Lyryjczycy posługują się Arbalestem – bronią cięższą i silniejszą od upowszechnionej kuszy. Strzelcy zyskują dodatkowe +3 siły ataku dystansowego podczas ostrzeliwania rannych wrogów.
  4. Lyria jest krajem rolniczym – tamtejsze krajobrazy przyciągają bogatych szlachciców i magów z całej Północy, którzy budują tam swoje Wille. Ta wyjątkowa budowla zwiększa atrakcyjność heksów i wykorzystuje je jako źródło dodatkowego złota. Żywność i produkcja pozyskiwane są z przyległych plantacji, obozów i pastwisk; kultura z sąsiadujących Gór. We współczesności otrzymujemy również Turystykę (gdy odkryjemy lot) oraz dodatkowe złoto i produkcję, jeśli Willa sąsiaduje z odnawialnymi źródłami energii.
Lyria i Rivia w Civilization 6, wiedźmiński świat prawie ukończony - ilustracja #1
Źrodło: Warsztat Steam

Państwa-miasta w Lyrii i Rivii

Tak, jak miało to miejsce w pozostałych modyfikacjach z kolekcji, również i tutaj do czynienia mamy z trzema nowymi państwami-miastami. Są to kolejno Angren (naukowe), Brugge (handlowe) oraz Verden (militarne).

  1. Gdy jesteś suzerenem Angren – otrzymujesz +2 nauki, produkcji i złota dla terenów, które są mokradłami i nieulepszonymi równinami zalewowymi.
  2. Gdy jesteś suzerenem Brugge – należące do Meve placówki handlowe w obcych miastach dają +5 złota na szlakach handlowych prowadzących do miasta lub przez nie.
  3. Gdy jesteś suzerenem Verden – wszystkie poborowe jednostki w tym mieście zyskują +7 siły bojowej.

Wiadomości dotyczące poprzednich modyfikacji z kolekcji znajdziecie poniżej:

  1. Temeria
  2. Kaedwen
  3. Aedirn
  4. Nilfgaard

Szczegóły dotyczące The World of The Witcher

Twórca powoli zbliża się do ukończenia kolekcji. Lyria i Rivia to bowiem piąta z ośmiu zaplanowanych modyfikacji, które znajdować się będą w The World of The Witcher.

Jeśli chcecie na bieżąco śledzić postępy projektu, to na jego stronie w Warsztacie Steam znajdziecie również link do poświęconego mu serwera Discord. Na sam koniec wspomnę tylko, że mody od jakiegoś czasu dostępne są w kilku wersjach językowych, w tym również w języku polskim.

  1. Sid Meier's Civilization VI – poradnik do gry
  2. Wiedźmin 3 Dziki Gon – poradnik do gry
  3. Elementy Wiedźmina 3, które nie sprawdziły się w Cyberpunku 2077