CI Games wypowiedziało umowę studiu Defiant, na mocy której deweloper pracował nad Lords of the Fallen 2. Polska firma zamierza dokończyć produkcję z wykorzystaniem własnego zespołu.

Lords of the Fallen 2, czyli kontynuacja popularnego RPG-a akcji z 2014 roku, po raz kolejny ma poważne problemy. Finansująca projekt polska firma CI Games poinformowała, że zerwała współpracę ze studiem Defiant, które odpowiedzialne było za produkcję gry.
Komunikat polskiego przedsiębiorstwa w tej sprawie był następujący:
Oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy zostało złożone z uwagi na nienależyte wykonanie przez Defiant kluczowego w świetle Umowy etapu pracy (Milestone nr 11), tzw. Vertical Slice, w jakości oczekiwanej przez Spółkę, określonej precyzyjnie w Umowie mimo trzykrotnego wezwania Defiant do poprawy jakości tego etapu prac.
Wspominane „vertical slice” to pewnego rodzaju demo, które prezentuje wycinek gry w stanie, jaki ma osiągnąć wersja finalna. Jak widać, CI Games nie było zadowolone z tego, co przygotowało studio Defiant i firma postanowiła nie kontynuować współpracy.
Przypomnijmy, że CI Games powierzyło studiu Defiant zadanie opracowania Lords of the Fallen 2 w zeszłym roku. Wkrótce potem dowiedzieliśmy się, że deweloper zaczął prace od zera, wyrzucając do kosza wszystko to, co opracował wcześniej zespół pod wodzą Tomasza Gopa w ciągu trwającej kilka lat fazy pre-produkcji.
Na razie nie wiadomo, jak decyzja o wypowiedzeniu umowy wpłynie na projekt. Na pewno należy liczyć się z opóźnieniem produkcji. CI Games zamierza kontynuować prace nad projektem z wykorzystaniem wewnętrznego studia spółki, wspomaganego przez zewnętrznych podwykonawców.
Zwróciliśmy się o komentarz w sprawie do firmy CI Games i jeśli otrzymamy odpowiedź, to zaktualizujemy tę wiadomość.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
19

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.