Google zapowiada nowe rodzaje reklam na urządzeniach mobilnych

Google zapowiedziało wprowadzenie nowych rodzajów reklam na urządzeniach mobilnych. Galerie reklamowe znajdziemy w wynikach wyszukiwania oraz na YouTube, zaś w Google Discover ogłoszenia pojawią się w formie miniatur artykułów.

futurebeat.pl

Konrad Hazi

Będzie kolorowo! - Google zapowiada nowe rodzaje reklam na urządzeniach mobilnych - wiadomość - 2019-05-16
Będzie kolorowo!

Google poinformowało o planach wprowadzenia nowych formatów reklam, które zaczną pojawiać się w aplikacjach mobilnych oraz wynikach wyszukiwania.

Wincyj reklam!

Jeden z nowych formatów reklamy - przewijana galeria – ma pojawić się pomiędzy wynikami wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. Podobne rozwiązania znajdziemy już dziś na przykład na Instagramie. Reklamy pojawią się też w Google Discover (na razie tylko w wybranych regionach) pośród prezentowanych wiadomości, jednak na razie ma ich być stosunkowo niewiele.

Nowe formaty mają sprawić, że reklamy będą bardziej zauważalne - tak twierdzi dyrektor ds. reklamy Google, Prabhakar Raghavan. Na firmowym blogu możemy przeczytać, że przewijane galerie wzbudzają o 25% większe zainteresowanie niż tradycyjne reklamy w wynikach wyszukiwania.

Reklamy w formie galerii pojawią się wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Jeśli chodzi o funkcję Discover, reklamy mają wyświetlać się w aplikacji mobilnej Google oraz w widżecie, jednak ominą mobilną stronę google.com. Artykuły promocyjne, pojawiające się pomiędzy wiadomościami, mają wyglądać podobnie do samych wiadomości – zawierać obrazek, tytuł oraz krótki fragment tekstu. Będą jednak oznakowane.

Przeglądając reklamy być może natkniemy się na interesujące nas wyniki wyszukiwania lub wiadomości. - Google zapowiada nowe rodzaje reklam na urządzeniach mobilnych - wiadomość - 2019-05-16
Przeglądając reklamy być może natkniemy się na interesujące nas wyniki wyszukiwania lub wiadomości.

Jak przykuć uwagę

W ostatnich latach w mobilnych wynikach wyszukiwania na Google pojawia się coraz więcej elementów graficznych. Dla przykładu, gdy szukamy informacji o filmie, na początku wyników pojawia się poster, wizerunki aktorów oraz inne zdjęcia pochodzące z najlepiej dopasowanych artykułów. Oprócz tego otrzymujemy też całą masę innych informacji, takich jak klipy wideo, godziny seansów w okolicznych kinach czy fragmenty recenzji.

Mając tak dużą ilość informacji przykuwających uwagę użytkownika, logicznym krokiem z perspektywy Google jest więc dodanie elementów graficznych do reklam, które dzięki temu uzyskają lepszą klikalność, a co za tym idzie, staną się bardziej dochodowe.

Nowe formaty reklam nie ominą także platformy YouTube, gdzie mają znaleźć się pomiędzy rekomendowanymi filmami. Wszystkie z zapowiadanych nowości zadebiutują jeszcze w tym roku.

Podobało się?

4

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2019-05-16
16:19

ViQney Centurion

ViQney

Już myślałem, że jak włączymy telefon na androidzie to najpierw się pojawią reklamy 5 minutowe.

Komentarz: ViQney
2019-05-16
16:35

grabeck666 Senator

"Już myślałem, że jak włączymy telefon na androidzie to najpierw się pojawią reklamy 5 minutowe."

soon™

Komentarz: grabeck666
2019-05-16
16:44

Yoghurt Legend

Yoghurt

Mevico się ucieszy.

Komentarz: Yoghurt
2019-05-16
17:06

SerwusX Generał

SerwusX
👍

Codziennie dowiadujemy się czegoś nowego, dzisiaj na przykład, że istnieje coś takiego jak Google Discover.

Komentarz: SerwusX

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl