Logitech rezygnuje z kontrowersyjnej dożywotniej subskrypcji na myszkę komputerową. „To tylko prowokacyjny tok myślenia”

Logitech odcina się od pomysłu „myszki na zawsze”, o której opowiadała CEO firmy, Hanneke Faber. Od początku miało nie być mowy o faktycznym produkcie, a wyłącznie o „prowokacyjnej myśli”.

futurebeat.pl

Zbigniew Woźnicki

Logitech rezygnuje z kontrowersyjnej dożywotniej subskrypcji na myszkę komputerową. „To tylko prowokacyjny tok myślenia”, źródło grafiki: Homescreenify; Unsplash.com; 2021.
Logitech rezygnuje z kontrowersyjnej dożywotniej subskrypcji na myszkę komputerową. „To tylko prowokacyjny tok myślenia” Źródło: Homescreenify; Unsplash.com; 2021.

Okazuje się, że jedna myszka, która abonamentem zwiąże wszystkich użytkowników Logitecha, nie powstanie. Firma wystosowała oświadczenie, w którym stwierdziła wprost, że nie ma planów na wyprodukowanie „myszki na zawsze”. Dodatkowo słowa CEO Hanneke Faber opisano jako „zagłębienie się w prowokacyjny tok myślenia o przyszłych możliwościach bardziej zrównoważonej elektroniki dla konsumentów” (vide Notebook Check).

Wizja „myszki na zawsze” przetrwała nieco ponad tydzień

O pomyśle „myszki na zawsze” Logitecha zrobiło się głośno pod koniec lipca. W wywiadzie dla The Verge dyrektor generalna Hanneke Faber przedstawiła wizję elektroniki użytkowej. Konsumenci mieliby kupić przykładową myszkę tylko raz, a następnie płacić za aktualizacje do niej. Gotowy prototyp miał być przedstawiony w siedzibie w Irlandii, co przykuło uwagę Faber.

Słowa CEO odbiły się szerokim echem i spotkały z prawdopodobnie wyłącznie negatywnym odbiorem. Model opłat abonamentowych jest najpopularniejszy w gałęziach rozrywki i wdrożenie go w sektorze elektroniki użytkowej wydaje się nie być odpowiednie. Negatywny odzew był tak silny, że Logitech musiał wydać oficjalne oświadczenie.

Stosowny komunikat przesłała szefowa ds. komunikacji Logitecha Nicole Kenyon. Całkowicie zaprzecza w nim, aby firma miała plany na wyprodukowanie „myszki na zawsze”. Słowa Hanneke Faber miały być jedynie spojrzeniem w przyszłość, a nie czymś, co Logitech rozpatrywałby na poważnie. Zaprzeczałby temu wspomniany prototyp myszki, który zachwycił Faber.

Dzięki wywiadowi Hanneke Faber i reakcji, jaką Logitech musiał podjąć, firma wie, że „myszka na zawsze” na abonament nie spotkałaby się z uznaniem użytkowników. Lepiej dowiedzieć się o tym, gdy projekt prawdopodobnie znajdował się jeszcze w fazie prototypu niż po oficjalnej prezentacji. Ktoś mógłby powiedzieć, że tak naprawdę „takiego pomysłu nigdy nie było”.

Znacznie lepszą propozycją Logitecha była myszka G309 Lightspeed. Polecamy Wam naszą recenzję.

Podobało się?

0

Zbigniew Woźnicki

Autor: Zbigniew Woźnicki

Przygodę z publicystyką i pisaniem zaczął w serwisie Allegro, gdzie publikował newsy związane z grami, technologią oraz mediami społecznościowymi. Wkrótce zawitał na GRYOnline.pl i Filmomaniaka, pisząc o nowościach związanych z branżą filmową. Mimo związku z serialami, jego serce należy do gier wszelakiego typu. Żaden gatunek mu nie straszny, a przygoda z Tibią nauczyła go, że niebo i muzyka w grach są całkowicie zbędne. Przed laty dzielił się swoimi doświadczeniami, moderując forum mmorpg.org.pl. Uwielbia ponarzekać, ale oczywiście konstruktywnie i z umiarem. Na forum pisze pod ksywką Canaton.

Gamescom 2024 - wszystko, co musicie wiedzieć o tegorocznej edycji targów

Następny
Gamescom 2024 - wszystko, co musicie wiedzieć o tegorocznej edycji targów

Bug w 5. sezonie Diablo 4 ułatwił wbijanie poziomów, ale Blizzard przymknie na niego oko [Aktualizacja: inny błąd wymusił blokadę mocy jednego z legendarnych Unikatów]

Poprzedni
Bug w 5. sezonie Diablo 4 ułatwił wbijanie poziomów, ale Blizzard przymknie na niego oko [Aktualizacja: inny błąd wymusił blokadę mocy jednego z legendarnych Unikatów]

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl