Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 lutego 2021, 16:51

Fanowska paczka tekstur połączy świat Minecrafta i klocków LEGO

Powstaje fanowska paczka tekstur do gry Minecraft zainspirowana popularnymi klockami marki LEGO. Oprócz świetnego wykonania, pakiet ma wspierać również zaawansowane systemy cieniowania.

Większość z Was na pewno zdaje sobie sprawę z popularności klocków LEGO i na własnej skórze przekonała się, jak wiele frajdy może dawać składanie wspomnianych „cegiełek” w praktycznie dowolną konstrukcję. W świecie cyfrowej rozrywki najbardziej zbliżoną swobodę budowania daje nam Minecraft i chyba bez głosu sprzeciwu możemy nazwać produkcję Mojang klockami LEGO gier wideo. Co jeśli połączymy nieograniczoną swobodę, jaką daje Minecraft, ze stylistyką LEGO? Przed Wami najświeższy projekt użytkownika Reddita o pseudonimie macio6, który tworzy paczkę tekstur wzorowaną na popularnej marce zabawek.

I choć o samym zestawie tekstur nie wiadomo jeszcze zbyt wiele, to przypadł on do gustu czytelnikom Reddita, ponieważ aktualnie widać całkiem pokaźną liczbę pozytywnych opinii na jego temat (prawie 76 tys.). Autor pokusił się jedynie o zaznaczenie, że tekstury mają być dostosowane do systemu cieniowania SEUS PTGI. Kiedy ma mieć miejsce premiera rzeczonego texturepacka? Data nie została jeszcze sprecyzowana, a na grafice zaprezentowanej w serwisie Reddit widnieje jedynie napis „już wkrótce”, jednak autor zapewnia, że pierwsza wersja pojawi się po ukończeniu wszystkich podstawowych bloków.

Oczywiście paczki tekstur oparte na klockach LEGO pojawiły się już wcześniej w Minecrafcie, jednak sprawiały one wrażenie niedopracowanych, nieprzemyślanych i powstały stosunkowo dawno. Powyższy projekt jest zapewne projektowany z myślą o najnowszej wersji gry i na pierwszy rzut oka prezentuje się zdecydowanie lepiej od swoich wieloletnich poprzedników, choćby przez fakt, że bloki wyglądają na zbudowane z wielu innych klocków.

Filip Węgrzyn

Filip Węgrzyn

Z GRYOnline.pl związał się w listopadzie 2020 roku. Na początku pisał jako newsman, później wspomagał dział Produktów Płatnych we współpracach z zewnętrznymi serwisami jako redaktor prowadzący, a obecnie jest redaktorem działu technologie. O tym, że pisanie sprawia mu wiele satysfakcji, wiedział już za młodu. Swoją przygodę z piórem zaczął od opowiadań, których miejscami akcji były światy postapo i fantasy. Jako ścieżkę edukacji wybrał organizację i sprzedaż reklamy, stąd też jego krótki epizod w influencer marketingu. Fan RPG-ów Bethesdy i From Software. Uwielbia również sieciowe strzelanki, survivale z budowaniem baz, gry kooperacyjne i horrory.

więcej