Legendarny redaktor Dragon Balla naprawia największy problem anime Daima, oferując własny pomysł na kontynuację serii

Kozuhiko Torishima uważa, że DB Daima nie uchwyciło esencji Dragon Balla, dlatego podzielił się innym pomysłem na spin-off.

cooldown.pl

Edyta Jastrzębska

Legendarny redaktor Dragon Balla naprawia największy problem anime Daima, oferując własny pomysł na kontynuację serii, źródło grafiki: Dragon Ball Daima, Toei Animation, 2024.
Legendarny redaktor Dragon Balla naprawia największy problem anime Daima, oferując własny pomysł na kontynuację serii Źródło: Dragon Ball Daima, Toei Animation, 2024.

Dragon Ball Daima nie do końca było taką kontynuacją, na jaką fani DB liczyli, choć nie można powiedzieć, że źle sobie poradziło, gdyż oglądalność utrzymywała się na całkiem wysokim poziomie, a odcinki, w których miały miejsce wyjątkowe wydarzenia, jak ponowne wprowadzenie przemiany Super Saiyanina 4, osiągały rekordowe wyniki.

Wobec DB Daima parę zarzutów ma redaktor Dragon Balla, Kozuhiko Torishima. Podzielił się nimi w podcaście KosoKoso, którego ostatnio był gościem (via NazChris_dj na X). Redaktor od razu stwierdził, że podążenie znanymi schematami i powrót do korzeni był w Daima pomyłką i zamiast odmładzać bohaterów i znów wysłać ich na przygodę w poszukiwaniu Smoczych kul, warto byłoby spróbować czegoś innego.

Dragon Ball Daima, Toei Animation, 2024 - Legendarny redaktor Dragon Balla naprawia największy problem anime Daima, oferując własny pomysł na kontynuację serii - wiadomość - 2025-09-03
Dragon Ball Daima, Toei Animation, 2024

Tym bardziej, że przez uczynienie postaci dziećmi, wiele odjęto od elementu serii, z którego najbardziej słynie, czyli walk. Zamiast podnieść stawkę, ta została obniżona, gdyż postacie były mniejsze i słabsze. Ich przeciwnicy również. Zdaniem Torishimy przez to nie wykorzystano najmocniejszej strony Dragon Balla.

Co się tyczy jego pomysłu, jak można by było to naprawić i jakiego spin-offu DB potrzebuje, to Torishima chciałby opowiedzieć historię z perspektywy różnych postaci – szczególny nacisk położył na Goku oraz Bulmę. Zmieniające się punkty widzenia mogłyby wnieść trochę świeżości i otworzyć nowe możliwości twórcze, jednocześnie nie zniekształcając tożsamości serii, która według niego jest tak ważna, a która zgubiła się gdzieś w Daimie. Różne punkty widzenia pozwoliłyby fanom na doświadczenie wydarzeń na więcej niż jeden sposób, mając szerszą perspektywę emocjonalną.

Dragon Ball Daima, Toei Animation, 2024 - Legendarny redaktor Dragon Balla naprawia największy problem anime Daima, oferując własny pomysł na kontynuację serii - wiadomość - 2025-09-03
Dragon Ball Daima, Toei Animation, 2024

Według Torishimy Dragon Ball to przede wszystkim seria bitewna i to walki powinny znaleźć się w centrum. Przekonuje, że za światową popularnością DB stoją właśnie pojedynki, które z wątku na wątek podnosiły stawkę – bohaterowie stawali się coraz potężniejsi, a przeciwnicy byli coraz większym zagrożeniem, dzięki czemu pojedynki cały czas mogły być emocjonujące. I zdaniem Torishimy właśnie rozwijanie historii jako battle shonena byłoby najlepszym kierunkiem, gdyż w tym tkwi esencja Dragon Balla, a nie w nieco infantylnym i żartobliwym tonie, ku któremu miało pochylić się anime Daima.

Co myślicie o takim kierunku spin-offu Dragon Balla? Czy to rzeczywiście byłoby lepszym podejściem od tego, które reprezentowało DB Daima?

  • Manga i anime
Podobało się?

1

Edyta Jastrzębska

Autor: Edyta Jastrzębska

Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kulturoznawstwa. W GRYOnline.pl zaczynała jako jeden z newsmanów w dziale filmowym, obecnie dogląda newsroomu filmowego, gdzie zajmuje się również korektą. Świetnie odnajduje się w tematyce filmowo-serialowej zarówno tej osadzonej w rzeczywistości, jak i w fantastyce. Na bieżąco śledzi branżowe trendy, jednak w wolnym czasie najchętniej sięga po tytuły mniej znane. Z popularnymi zaś ma skomplikowaną relację, przez co do wielu przekonuje się dopiero, gdy szum wokół nich ucichnie. Wieczory uwielbia spędzać nie tylko przy filmach, serialach, książkach oraz grach wideo, ale też przy RPG-ach tekstowych, w których siedzi od kilkunastu lat.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl