Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 września 2021, 14:10

autor: Ness

League of Legends - większe kary dla graczy za opuszczanie kolejki

Twórcy League of Legends postanowili przyjrzeć się jednemu z największych problemów ich popularnej gry MOBA i wprowadzili większe kary za notoryczne opuszczanie kolejki.

Jedną z największych bolączek League of Legends wciąż pozostają gracze, którzy opuszczają grę w trakcie wybierania bohaterów. Wszyscy, którzy dopuszczali się tego typu zachowań, otrzymywali karę czasową wynoszącą odpowiednio 6, 30 oraz 720 minut za każde kolejne przewinienie.

Twórcy, mimo że byli zadowoleni ze swoich obecnych metod walki z toksycznymi graczami, zdali sobie sprawę, iż nie rozwiązywały one problemu do końca, ponieważ 9 procent wszystkich użytkowników nadal powtarzało ten „występek”. Dlatego Riot Games wprowadzi nowy system kar za notoryczne opuszczanie kolejki, choć rozwiązanie zostanie na razie wdrożone tylko w niektórych regionach.

Wprowadzając nowy system, będziemy kontynuować monitorowanie odchodzenia od komputera, zarówno pod kątem powtarzania tych zachowań, jak i specyfiki regionu, jeśli chodzi o problemy z łącznością. Chcemy mieć pewność, że traktujemy graczy sprawiedliwie we wszystkich regionach, również w tych, w których poziom jakości połączeń nie jest stabilny. Aby uchronić się od błędów, zaczniemy wprowadzanie tych zmian od kilku regionów, zanim wdrożymy je globalnie. Szukajcie aktualizacji w opisach patchów. – Jordan Checkman, główny projektant zespołu ds. rywalizacji

League of Legends - większe kary dla graczy za opuszczanie kolejki - ilustracja #1
Nowy system kar. Źródło: Riot Games

Twórcy przedstawili bardziej surowe kary. Rozwiązanie nazywane „blokadą kolejki” jest zwiększonym opóźnieniem znanym do tej pory wszystkim graczom. Wszyscy użytkownicy, który przekroczą krąg numer trzy, będą wykluczeni z każdej kolejki na okres od jednego do czternastu dni. Po upłynięciu blokady gracz będzie musiał przez pięć następnych gier odczekać piętnaście dodatkowych minut. Ponadto algorytm oceniający zachowania ma mieć na uwadze, kiedy dany użytkownik celowo zakłóca grę, a kiedy zmaga się z problemami sieciowymi.

W przeciwieństwie do poprzednich rozwiązań, Kręgi nie będą teraz obniżane wraz z upływającym czasem. Jedynym sposobem na ich zredukowanie jest uczciwa gra bez wychodzenia z kolejki. Twórcy zapowiadają, że w tym temacie nie jest to ich ostatnie słowo.