Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 stycznia 2020, 14:33

autor: Bartosz Świątek

Ładna grafika i szybszy czas ładowania - tego chcą gracze według GameTrack

Wyniki badania GameTrack przeprowadzonego przez ISFE oraz Ipsos MORI wskazują, że gracze są najbardziej zainteresowani ładną grafiką i szybkim wczytywaniem gier. Znacznie mniejsze emocje wzbudzają takie funkcje, jak streaming, tryby przenośne czy VR.

Gracze cenią sobie grafikę oraz szybkie wczytywanie. - Ładna grafika i szybszy czas ładowania - tego chcą gracze według GameTrack - wiadomość - 2020-01-23
Gracze cenią sobie grafikę oraz szybkie wczytywanie.

Stowarzyszenie ISFE oraz firma analityczna Ipsos MORI przeprowadziły (za portalem Gamesindustry.biz) badanie GameTrack, poświęcone przyzwyczajeniom graczy z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Hiszpanii oraz Włoch (przeprowadzono je na reprezentatywnej próbce 8000 osób). Jednym z zagadnień były oczekiwania wobec kolejnej generacji konsol. Ankietowani przywiązują największą wagę do grafiki - wskazało ją 68% graczy (przy czym uwzględniając wyłącznie posiadaczy konsol statystyka jest wyższa o kolejne 10%).

Porównywalne znaczenie ma dla graczy szybkie ładowanie się cyfrowych gier, na które wskazało 63% pytanych (71% po wzięciu pod uwagę jedynie konsolowców). Co ciekawe, pomimo dużego zainteresowania nowoczesną grafiką, tylko 40% pytanych uznało za ważną rozdzielczość 8K (pośród posiadaczy konsol statystyka wzrasta do 49%). Nie jest to może wynik porażająco niski, ale większe emocje wzbudziły w ankietowanych takie rzeczy, jak kontrolery ruchu (49 / 57%), wsteczna kompatybilność (48 / 59%) czy możliwość uruchamiania gier na fizycznych nośnikach (wskazało ją 47% badanych - 58% pośród konsolowców).

Zainteresowanie streamowaniem gier wyraziło 44% pytanych (51% posiadaczy konsol). Dość podobnie wypadły odpowiedzi na pytanie o pozagamingowe aplikacje (41 / 52%). Jeszcze mniejszą popularnością cieszą się wirtualna rzeczywistość (37 / 43%) oraz tryby przenośne, takie jak handheld mode, będący flagową funkcją Nintendo Switch (38 / 45%). Ten ostatni detal jest o tyle ciekawy, że kontrastuje ze świetną sprzedażą konsoli wielkiego „N” (choć trzeba przyznać, że większość statystyk na ten temat pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, a nie Europy - przykładowo, w Polsce Switch cieszy się znikomą popularnością).

Ciekawe informacje płyną też z analizy wyników w poszczególnych krajach. Dla przykładu, Niemcy zdają się przywiązywać zauważalnie mniejszą wagę do wielu konkretnych funkcji (przykładowo, tryby przenośne interesują tylko 24% niemieckich graczy). Innym punktem, który odbiega od europejskiej normy jest brytyjskie zainteresowanie streamingiem (58%) oraz aplikacjami niemającymi związku z grami (52%).

  1. ISFE - strona oficjalna
  2. Ipsos MORI - strona oficjalna
  3. GameTrack - strona oficjalna