Kupowanie CoD: Modern Warfare 2 dla multiplayera jest jak kupowanie iPhone'a 14

Multiplayer w nadchodzącym Call of Duty: Modern Warfare 2 to tak naprawdę stary multiplayer, tyle że nieco szybszy i z nowymi kolorkami. Zupełnie jak nowe smartfony z jabłkiem w logo. Wszystkie zmiany i nowości są w nim trochę w stylu wersji „s”.

Dariusz Matusiak

Kupowanie CoD: Modern Warfare 2 dla multiplayera jest jak kupowanie iPhone'a 14.
Kupowanie CoD: Modern Warfare 2 dla multiplayera jest jak kupowanie iPhone'a 14.

Pierwsze beta-testy multiplayera Call of Duty: Modern Warfare 2 zbiegły się z premierą nowych iPhone’ów 14, które złośliwi nazywają iPhone’ami 13s – tak niewiele różnią się od poprzedniego modelu. I trudno nie uniknąć podobnych porównań w przypadku sieciowych rozgrywek najnowszego CoD-a. Fani serii zapewne jednym tchem wymienią dziesiątki różnych drobnych zmian, ale dla zwykłego gracza to niemal zupełnie to samo, co dostaliśmy w poprzednim Modern Warfare i Vanguardzie, tyle że w innych kolorach obudowy. Znaczy – z innym wyglądem map i operatorów!

Ale nawet w projektach map wieje recyklingiem pomysłów. Znowu mamy inną wersję strzelnicy treningowej, nowy hotel do demolki i nowe miasteczko z uliczkami. Jest kapitan Price, który wygląda, jakby przebrał się z okazji Halloween, mamy to samo menu i całe mnóstwo znajomych rzeczy. To oczywiście wrażenia na gorąco, po ujrzeniu małego fragmentu gry. Największą nowością był dla mnie powrót do perspektywy trzeciej osoby, co wymusza trochę inny styl grania. Poza tym miałem jednak uczucie totalnego deja vu i bez problemu mógłbym się obyć bez przetestowanych w obecnej wersji zmian.

TTK – Tempo, Tempo Kadeci!

A co do różnic, to widziałem już na Twitterze gorącą dyskusję, w której ludzie, mający chyba w oczach precyzję migawki aparatu z iPhone’a 14 Pro, analizowali zmiany w TKK, czyli czasie, po którym ginie się od trafienia. Według nich jest jeszcze szybciej niż w poprzednim Modern Warfare, ale wolniej niż w Vanguardzie. Moja miarka w oku nie obsługuje jeszcze milisekund, dlatego stoję po stronie tych, którzy TTK określają po prostu jako „insane” – szalony.

Strzelaniny w CoD-zie to istna rzeź biegających i skaczących ciągle „niewiniątek” z ADHD lub kamperów. Fragi i trup ścielą się tu gęsto – przynajmniej w tradycyjnych trybach. Tam, gdzie mamy jedno życie, czyli w trybie ratunku więźnia lub nokaucie, jest tylko trochę spokojniej, ale nie ma co liczyć na to, że ktoś zdąży nas wskrzesić. Próba reanimacji towarzysza zwykle równa się własnemu zgonowi. Dużo bardziej zauważalna różnica występuje w odrzucie broni. Nasze wierne M4 w różnych smakach i rozmiarach ma teraz zdecydowanie większego kopa i jego lufa lubi bardziej odskakiwać przy dłuższych seriach.

Kupowanie CoD: Modern Warfare 2 dla multiplayera jest jak kupowanie iPhonea 14 - ilustracja #1

Nowe multi w CoD-zie - nowy hotel do zdemolowania.

Zamotany Rusznikarz 2.0

Świetnym pomysłem okazało się natomiast dodanie komory zamkowej jako jednego z kluczowych elementów broni, co kompletnie zmienia sposób odblokowywania innych spluw i dodatków do nich. Dzięki temu można np. szybko przerobić M4 na RKM lub karabin szturmowy w stylu HK33 w MP5 i nie trzeba ponownie grindować podstawowych akcesoriów, a jedynie ich kolejną porcję, dostępną później w każdym wariancie. To element przebudowanego komponentu zwącego się Rusznikarz 2.0. Jego wadą jest jednak mała intuicyjność i chaos w interfejsie – trzeba poświęcić chwilę na zrozumienie, jak ten nowy system w ogóle działa.

System otrzymał coś w rodzaju drzewka rozwoju i chcąc odblokować kolejne podwieszenia dla danej broni, trzeba zamontować nową komorę i levelować spluwę już z trochę innymi parametrami, jak choćby szybkostrzelnością. Levelowanie z inną komorą doprowadzi nas do kolejnych wariantów karabinów z danego drzewka. Szkoda, że interfejs bardziej nie akcentuje na ekranie poziomów wymaganych do odblokowywania oraz konieczności przybliżania i oddalania obrazu danego drzewka.

TPP – Teraz Patrz Po (bokach)

W niedzielę wieczorem udostępniono tryby z widokiem TPP – siłą rzeczy nie miałem więc wiele czasu, by wyrobić sobie o nim zdanie. Jeśli ktoś już się zaczął bulwersować, to spokojnie – TPP ma oddzielne mecze od FPP i wszyscy gracze zawsze widzą tak samo – choć mogą sobie zmienić FOV (pole widzenia). Dynamika deathmatchy w TPP jest zupełnie inna i opcja wyglądania zza narożników, nim wystawimy na widok swoją postać, istotnie sporo zmienia. Już w pierwszych meczach parę razy uratowało mi to skórę. Przy celowaniu przez przyrządy kamera wraca jednak do trybu FPP, podobnie jak w nowych Ghost Reconach, i na dłuższą metę zaczęło mnie to trochę wybijać z rytmu. Jak na razie to dla mnie ciekawostka i chyba jednak wolę standardową perspektywę pierwszoosobową.

Kupowanie CoD: Modern Warfare 2 dla multiplayera jest jak kupowanie iPhonea 14 - ilustracja #2

Na udostępnionych mapach czuć recykling poprzedniego Modern Warfare.

MP5 – o co chodzi z tym eksploitem?

Większość broni w tej fazie testów beta była zablokowana, oficjalnie nie do użycia. Gracze odkryli jednak, że przy tworzeniu własnego ekwipunku i wybraniu strzelby jako głównej pukawki oraz specyficznego zestawu perków zablokowany karabin Lachmann 556 wskakuje jako druga broń i można z niego swobodnie korzystać. Parę chwil poświęconych jego podlevelowaniu pozwoliło odblokować komorę zamkową Lachmanna SUB i z paroma dodatkami przerobić go na słynny pistolet maszynowy MP5, który w tym buildzie był szczególnie skuteczny. Twórcy wprawdzie ogłosili, że w niedzielę ten „błąd” załatali, ale chyba nie do końca udanie, bo jeszcze wieczorem nadal można było MP5 zdobyć.

iWarfare 2019s

Po paru godzinach z betą Modern Warfare 2 włączyłem sobie po raz pierwszy od ponad roku multi w Modern Warfare z 2019 i... grało mi się w zasadzie tak samo. Widziałem praktycznie tę samą grafikę, te same mapy, komandosów, tylko recoil był łagodniejszy. A do nowej gra przyciągnęła mnie wyłącznie chęć odblokowania sobie ulubionych konfiguracji karabinów, zwłaszcza eksploita z MP5, który okrzyknięto bronią meta tego buildu. Szkoda jedynie, że można go było zdobyć błyskawicznie. Po kilku testach jego sprawności zapał jakoś mi ostygł.

Poczekam jeszcze, co pokaże pełna wersja gry, ale generalnie uważam, że coroczne premiery od tylu lat mocno zaszkodziły Call of Duty. Kupowanie CoD-a dla multi co roku jest jak wymienianie smartfona co te dwanaście miesięcy – opcja dla najbardziej oddanych fanów, którzy będą się ekscytować nowym sposobem odblokowywania akcesoriów i broni czy przełączaniem się z killstreaków na scorestreaki. Reszta raczej za dużo nie straci – zwłaszcza teraz, gdy sieciowe emocje z tymi samymi spluwami i operatorami można mieć również w darmowym Warzonie. Może kampania Modern Warfare 2 zaskoczy mnie bardziej?

Która podseria Call of Duty jest lepsza?

Call of Duty: Modern Warfare II

Call of Duty: Modern Warfare II

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 28 października 2022

Informacje o Grze
7.9

GRYOnline

6.2

Gracze

5.5

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

37

Dariusz Matusiak

Autor: Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2022-09-20
09:55

anonpeak-YouTube Pretorianin

anonpeak-YouTube

Mi się dobrze grało, chociaż nie grałem w multi MW1 tylko Warzon'a. Ale autor ma po części rację płacenie ponad 300 zł, za inny setting to jednak w mojej opinii za dużo. Więc wychodzi na to, że najzagorzalsi fani płacą roczny abonament 330 zł.

Ja przyznam się, że kupiłem i spędzę trochę czasu z nowym COD'em, ale koniec końców i tak wrócę do CS"a :D

Komentarz: anonpeak-YouTube
2022-09-20
11:05

K4cz0r93 Generał

K4cz0r93

Lepszym porównaniem chyba byłaby seria FIFA. I ja jestem w stanie w zupełności zrozumieć hardkorowych graczy CoD...i nie ma co oceniać sensu całej gry swoją miarą. Tak jak FIFA, dla każulowego gracza, który chce ją odpalić raz na miesiąc jak znajomy wpadnie na piwo, to rzeczywiście może być starsza edycja. Jednak jeżeli grasz cokolwiek online, tym bardziej ze znajomymi, bądź po prostu jesteś na tyle wchłoniętym graczem, że te "drobne" zmiany są dla Ciebie istotne. I dla mnie, jak choćby nowe zmiany w FIFA 23 w trybie kariery są bardzo fajne i istotne, i wiedząc że ta gra da mi kolejne kilkadziesiąt godzin frajdy i rozrywki...no to o co innego ma chodzić w grach? Ludzie płacą tak samo wielkie kwoty za np. przygodówki do przejścia na raz, w ciągu kilku godzin, i jakoś nikt nic nie pisze.

Komentarz: K4cz0r93
2022-09-20
12:14

maxxi_sc Pretorianin

maxxi_sc

Nie pograłem zbyt dużo bo nie było czasu w weekend, ALE po tych dwóch, trzech godzinach podoba mi się. Nie różni się bardzo od mw2019, chociaż biega się zauważalnie wolniej a broń ma nieco większego kopa, przy dłuższej serii. Mam dwa zastrzeżenia: 1)nowy rusznikarz jest przekombinowany, wolałem poprzedni, był bardziej czytelny 2)perki odblokowywane po pewnym czasie w meczu to głupota, niczego to nie wnosi. I dalej dead silence nie jest perkiem tylko urządzeniem jak przenośny radar, co jest absolutną bzdurą

Komentarz: maxxi_sc
2022-09-20
12:57

zanonimizowany1373230 Konsul

Pograłem trochę w bete i powiem, że szykuje się najlepszy cod od bardzo dawna. Największy plus, to spowolnienie rozgrywki względem 2019. Tam każdy leciał na hura, bo i sam mówment był dynamiczny. Tutaj już bardziej trzeba uważać. Nie uciekniemy w takim szybkim tempie za ścianę jak w 2019. Jednak slisekancel robił robotę. Niby jest patent, że w pewnym stopniu da się go też używać tutaj, ale to nie jest już to samo. Nie jest ten sam ruch, animacji i prędkość.
W Worzonie wreszcie zrobili czujnik pulsu na baterie. Będzie to przełomowa zmiana, bo 99% graczy nie potrafi grać bez czujnika. Nawet jak mają pustą przestrzeń przed sobą, widząc na odległość 200m, to i tak używają z automatu czujnika.
W worzonie jedyne co mi się nie podoba, to 2v2 w gułagu. Myślę, że to w dłuższej perspektywie wydłuży czas spędzony na odradzaniu.

Komentarz: zanonimizowany1373230
2022-09-21
13:08

zanonimizowany1108068 Legionista

😱

Ale że gry online taki wysryw napisało to aż się zdziwiłem xD skoro "kupowanie mw2 dla multi jest jak kupowanie ip14" to proszę podajcie grę która wyszła nie dawno, jest FPSem w którego można pograć na chillu, jest dobrze zrobiony i ma sporą bazę graczy? no lipa, ostatnim takim FPSem miał być BF2042 który okazał się kompletnym szrotem więc rynek potrzebuje takiej gry.

Co do zmian w MW2 względem MW 2019 jest masa xD nowy rusznikarz(tak swoją drogą, sorry ale trzeba być ulungiem żeby nie rozumieć zasady działania tego systemu, dodatkowo system ten jest o wiele lepszy w tym codzie niż poprzednim), nowy movment, nowe mapy(stwierdzenie że mapy są jak w MW2019 to kompletna profanacja, na pierwszy rzut oka widać że są inaczej projektowane co jest na plus), nowe tryby, lepszy płynniejszy interfejs, nowy system dźwięków, nowe bronie, nowy system levelowania, rework perków.

Co do najczęstszego minusa czyli TTK nie mogę się wypowiedzieć bo ja od zawsze byłem fanem trybów HC czy to w BFie czy COD więc szybki TTK jest mi na rękę, zawsze stawiałem na celność i pozycjonowanie niż na bieganie jak kurczak bez głowy i liczenie na to że przeciwnika zgubi dłuższe TTK. Dodatkowo WZ 2.0 zapowiada się obiecująco właśnie przez nowy movment i rozrzut, nie będzie to jak w starej wersji że festiwal biegów i wślizgów tylko troszkę bardziej stonowana rozgrywka, dawno nie grałem w Battle royala i chyba będzie to dobry moment żeby wrócić. Osobiście kupuje COD'a pod multiplayer i jestem bardzo zadowolony że wychodzi właśnie taki FPS w takiej postaci ;)

Komentarz: zanonimizowany1108068

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl