Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 lipca 2018, 15:35

autor: Konrad Serafiński

Konami zamknęło fanowski remake P.T. na PC

Kilka dni przed premierą wersji 0.9.5 fanowskiego remake'u P.T. autor poinformował o zamknięciu projektu. Powodem tego była interwencja Konami, które tłumaczy decyzję kwestiami prawnymi.

P.T. na PC i na silniku Unreal Engine 4 wyglądał obiecująco. - Konami zamknęło fanowski remake P.T. na PC - wiadomość - 2018-07-16
P.T. na PC i na silniku Unreal Engine 4 wyglądał obiecująco.

P.T. to w zasadzie demo gry Silent Hills wydane w 2014 roku wyłącznie na PlayStation 4, autorstwa Hideo Kojimy oraz Guillermo del Toro. Mimo pozytywnego odbioru fanów ostatecznie do premiery pełnego tytułu nie doszło, a P.T. usunięto z PlayStation Store. Do akcji wkroczył siedemnastoletni moder o pseudonimie Qismar, który zdecydował się stworzyć fanowski remake produkcji, napędzany silnikiem Unreal Engine 4 i skierowany do użytkowników PC. Ostatecznie projekt na kilka dni przed premierą wersji 0.9.5 został dostrzeżony przez Konami i... zamknięty. Przedstawiciele studia poprosili młodzieńca o skasowanie udostępnionych dotychczas plików produkcji, tłumacząc decyzję kwestiami prawnymi.

W myśl przysłowia, że nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło, Qismar otrzymał propozycję stażu w Konami, w ramach którego miałby tworzyć nowe treści dla oddziałów studia z Europy, Japonii oraz Stanów Zjednoczonych. Graczy może zasmucić fakt, że ostatecznie nie przyjdzie im przetestować niemalże gotowego remake’u P.T. Cieszy natomiast szansa, jaką dostał młody twórca, który w wystosowanej do oczekujących na produkcję graczy wiadomości napisał:

Miałem wszystkie animacje już dwa dni temu. Chciałem udostępnić wersję 0.9.5 w niedzielę i jedyne, czego mi brakowało, to kilka poprawek światła, deszczu, karaluchów i paru tekstur. [...] Zastanawiałem się też, dlaczego akurat mój remake musiał zostać usunięty. Może to dlatego, że byłem tak bliski skończenia go? A może z powodu jego popularności? Tak czy inaczej, powinienem być wdzięczny, bo gdyby nie to, nadal nie wiedziałbym, co chcę robić w przyszłości. Dzięki tej sytuacji otrzymałem szansę rozwoju.

  1. Oficjalna strona internetowa Konami