MMORPG, w którym sprzedano wirtualną ziemię za 203 miliony dolarów, zamyka się, zostawiając graczy z jedną grafiką

Ember Sword nie wytrzymało próby czasu. MMORPG oparte na technologii blockchain zakończyło swój żywot, zostawiając fanów jedynie z krótkim komunikatem.

Maciej Gaffke

Komentarze

MMORPG, w którym sprzedano wirtualną ziemię za 203 miliony dolarów, zamyka się, zostawiając graczy z jedną grafiką, źródło grafiki: Bright Star Studios.
MMORPG, w którym sprzedano wirtualną ziemię za 203 miliony dolarów, zamyka się, zostawiając graczy z jedną grafiką Źródło: Bright Star Studios.

Ember Sword to głośne MMO oparte na technologii blockchain, którego serwery niedawno zostały… zamknięte. Twórcy powiadomili na oficjalnej stronie gry, że zakończyli wsparcie tytułu z powodu „braku płynności finansowej” oraz podziękowali społeczności za uwierzenie w „wizję” zespołu.

Bright Star Studios

Omawiana produkcja zadebiutowała w grudniu 2024 roku we wczesnym dostępie, ale już wcześniej można było ją sprawdzić w ramach różnych testów. W 2021 roku fani mieli zdecydować się nabyć wirtualną ziemię w produkcji, wydając łącznie ponad 203 milionów dolarów.

Jak to możliwe? W tytule dostępne były oryginalne tokeny oraz NFT, głównie w postaci przedmiotów kosmetycznych. Gracze mogli dzięki temu zarabiać poprzez handlowanie między sobą. Warto zaznaczyć, że za kryptowalutę nie kupowało się broni oraz innego sprzętu – deweloperzy chcieli w ten sposób uniknąć oskarżeń o „pay-to-win.

Wraz z grą przestała działać jej strona (widać na niej jedynie powyższą grafikę-komunikat o zamknięciu serwerów), a także oficjalny serwer Discord i subreddit (via Mein-MMO). Nie jest do końca jasne, czy osoby inwestujące w grę odzyskają swoje pieniądze, ale wydaje się to mało prawdopodobne. Nadmieńmy, że to bynajmniej nie jedyna produkcja oparta na technologii blockchainów, która w ostatnich zakończyła żywot (via Decrypt).

Jeśli jesteście ciekawi, jak wyglądała rozgrywka w Ember Sword, poniżej możecie obejrzeć trailer produkcji, który zapowiadał jej wczesny dostęp.

1

Maciej Gaffke

Autor: Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

Rajdowe Mistrzostwa Świata znalazły nowy dom. Licencja na gry WRC wraca do Francji, czyli tam, skąd zabrali ją Brytyjczycy z Codemasters

Następny
Rajdowe Mistrzostwa Świata znalazły nowy dom. Licencja na gry WRC wraca do Francji, czyli tam, skąd zabrali ją Brytyjczycy z Codemasters

Trylogia STALKER otrzymała nowy patch. Twórcy wzięli się za „rozmazany” problem

Poprzedni
Trylogia STALKER otrzymała nowy patch. Twórcy wzięli się za „rozmazany” problem

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl