Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 22 lutego 2013, 12:38

autor: Marcin Pietruszewski

Kilka nowych faktów na temat PlayStation 4

Wsparcie dla 4K Ultra HD, ale nie w grach; brak współpracy z kontrolerami DualShock 3; zawartość zakupiona w sklepie PlayStation Network nie będzie wprost przetransferowana do nowej konsoli; niewymagane stałe podłączenie do Internetu; ponad 140 studiów deweloperskich mających tworzyć gry na zapowiedziany sprzęt Sony. Wiemy coraz więcej o PlayStation 4.

Kolejna porcja informacji o PlayStation 4.

Na konferencji PlayStation Meeting, zorganizowanej przez Sony 21 lutego o północy polskiego czasu, dowiedzieliśmy się czym będzie PlayStation 4 i poznaliśmy listę gier, które pojawią się na tę konsolę nowej generacji. Jest to obecnie jeden z najważniejszych tematów branży elektronicznej rozrywki na całym świecie, w związku z czym wciąż otrzymujemy nowe informacje dotyczące funkcji i działania PlayStation 4. Oto, co wiemy nowego:

Wsparcie dla 4K Ultra HD, ale nie w grach

PlayStation 4 ma obsługiwać technologię 4K Ultra HD, ale tylko dla filmów. Nie jest przewidywane wspieranie tej rozdzielczości w grach. Shuhei Yoshida, szef Sony Computer Entertainment Worldwide Studios, przekazał tę informację serwisowi Joystiq. Nie potwierdziły się więc plotki, że japoński koncern, który jest jednym z największych producentów telewizorów 4K Ultra HD, wykorzysta do zwiększenia sprzedaży nowoczesnych odbiorników telewizyjnych przede wszystkim gry ze swojej nowej konsoli.

Samo 4K Ultra HD to wysokiej jakości standard rozdzielczości, czterokrotnie lepszy od najpopularniejszej obecnie Full HD. 4K oznacza obraz o parametrach 3840x2160 pikseli w proporcjach 16:9.

Nie pogramy przy użyciu DualShocka 3

W rozmowie z serwisem Polygon Shuhei Yoshida przekazał informację o braku współpracy nowej konsoli Sony z padem DualShock 3, znanym z PlayStation 3. Natomiast bez problemu działa z PlayStation 4 kontroler Move, którego przedstawiciele Sony używali podczas konferencji pokazując możliwość tworzenia wirtualnych rzeźb za jego pomocą. Według słów Yoshidy nie powinno być również problemu z obsługą innych urządzeń peryferyjnych do konsoli, jak choćby bezprzewodowego zestawu słuchawkowego Sony.

Podczas PlayStation Meeting oficjalnie przedstawiony został nowy kontroler do PlayStation 4, DualShock 4, którego zdjęcia pokazywaliśmy już wcześniej. Być może to zaimplementowane w nim nowe funkcje spowodowały brak wsparcia dla poprzedniej wersji pada, który jest ich pozbawiony. Najważniejsze nowości z nim związane to dotykowy panel, wejście słuchawkowe, przycisk „Share” przeznaczony do dzielenia się się swoją rozgrywką z innymi oraz „light bar”, który umożliwia odczytanie przez konsolę położenia pada, przy użyciu dodatkowej kamery stereo.

Gry z PlayStation Network nie zostaną przeniesione do PlayStation 4

Shuhei Yoshida przekazał serwisowi Engadget, iż gry, które posiadamy w usłudze PlayStation Network, nie zostaną bezpośrednio przetransferowane do nowej konsoli. Tytuły z PlayStation 3 nie będą więc kompatybilne z jej następczynią, ale Sony pracuje nad sposobem umożliwienia zabawy również przy nich. Prawdopodobnie chodzi tutaj o streamowanie gier przy pomocy technologii cloud opracowanej przez firmę Gaikai, o czym również pisaliśmy.

Stałe połączenie z Internetem nie będzie wymagane

Odpowiadając na pytanie redaktora serwisu Eurogamer, Shuhei Yoshida powiedział, że stałe podłączenie do Internetu nie będzie konieczne do zabawy przy PlayStation 4. Jednym z głównych założeń nowej konsoli firmy Sony jest co prawda nacisk na rozbudowane funkcje społecznościowe, ale nie oznacza to zamknięcia się na graczy, którzy nie chcą korzystać z tego typu rozwiązań.

Szef Sony Computer Entertainment Worldwide Studios wspomniał również o możliwości grania offline przy włączonej funkcji „czuwania” dla dostępu do sieci, która może zostać włączona za pomocą tabletu, smartfona czy PlayStation Vita – w celu np. ściągnięcia najnowszych uaktualnień do gier.

Ciekawe jak zagadnienie to będzie rozwiązane w grze Diablo III, która została zapowiedziana podczas PlayStation Meeting w wersji na PlayStation 3 i 4. Wiadomo bowiem, że w edycji przeznaczonej na komputery PC tytuł wymagał stałego podłączenia do Internetu, na co wielu graczy narzekało.

Ponad 140 studiów deweloperskich będzie tworzyć gry na PlayStation 4

Podczas konferencji PlayStation Meeting poznaliśmy również listę studiów deweloperskich, które zapowiedziały prace nad tytułami na konsolę PlayStation 4. Znajdziemy wśród nich m.in. tak znane firmy, jak Activision, Bethesda Softworks, Capcom, Electronic Arts, LucasArts, Namco Bandai i SEGA, a także Mojang, twórców Minecrafta, i Rovio, autorów serii Angry Birds. Wśród wymienionych studiów są także polskie – m.in. CD Projekt RED, City Interactive i Techland. Lista firm wciąż rośnie, a aktualnie wygląda następująco:

  1. 17-Bit
  2. 4A Games
  3. 505 Games
  4. 5th Cell Media
  5. Abstraction
  6. ACQUIRE
  7. Activision Publishing
  8. Arc System Works
  9. Armature Studios
  10. Artdink
  11. ASCII Media Works
  12. ATLUS
  13. Beatshapers
  14. Behaviour Interactive
  15. Bethesda Softworks
  16. Big Ant
  17. Big Bit
  18. BitComposer
  19. Blind Squirrel Games
  20. Bloober Team
  21. BLUESIDE
  22. Bohemia Interactive
  23. Boss Alien
  24. Bugbear
  25. Capcom
  26. Cauldron
  27. CD Projekt RED
  28. Certain Affinity
  29. Chara-Ani Corporation
  30. City Interactive
  31. Crafts & Meister
  32. Criterion Games
  33. Crytek
  34. Croteam
  35. Curve Studios
  36. CyberConnect2
  37. D3 PUBLISHER
  38. Dakko Dakko
  39. Darkside Game Studios
  40. Deck 13
  41. Devolver Digital
  42. Dimps Corporation
  43. Disney
  44. Double Eleven
  45. Double Fine Productions
  46. Double Helix Games
  47. DrinkBox Studios
  48. Edge of Reality
  49. Eko Software
  50. Electronic Arts
  51. FarSight Studios
  52. FatShark
  53. Flying Wildhog
  54. Four Door Lemon
  55. From Software
  56. Frozenbyte
  57. FuturLab
  58. Gaijin Games
  59. GANBARION
  60. Gearbox Software
  61. Genki
  62. Ghost Games
  63. Granzella
  64. Grasshopper Manufacture
  65. Green Hill Studios
  66. GungHo Online Entertainment
  67. GUST
  68. HB Studios Multimedia
  69. Heavy Iron Studios
  70. High Voltage Software
  71. IDEA FACTORY
  72. IMAGEEPOCH
  73. inXile Entertainment
  74. Iron Galaxy Studios
  75. JETPACK Interactive Entertainment
  76. Kadokawa Games
  77. Kalyspo Media
  78. Klei Entertainment
  79. Konami Digital Entertainment
  80. Lab Zero
  81. Laughing Jackal
  82. LEVEL-5
  83. LucasArts
  84. Ludosity
  85. MAGES
  86. MarvelousAQL
  87. Mediatonic
  88. Metanet Software
  89. Milestone
  90. Minority Media
  91. Mojang
  92. NAMCO BANDAI
  93. Nicalis
  94. Nihon Falcom Corporation
  95. Ninja Theory
  96. Nippon Ichi Software
  97. Onmi Systems
  98. O-Two
  99. Panic Button
  100. Platinum Games
  101. Prodigy Design
  102. Psyonix Studios
  103. Ratloop Asia Pte
  104. Red Hare Studios
  105. Ripstone
  106. Rockstar Games
  107. Roll7
  108. Ronimo
  109. Rovio
  110. SEGA
  111. Shortround
  112. Slant Six Games
  113. Sony Online Entertainment
  114. Spark Unlimited
  115. Sperasoft
  116. SPIKE CHUNSOFT
  117. Sproing
  118. Spry Fox
  119. Square Enix
  120. Stormbasic
  121. Straight Right
  122. SuperVillain Studios
  123. SystemSoft
  124. Take-Two Interactive Software
  125. Targem
  126. Tate
  127. Team17
  128. Techland
  129. Tecmo Koei Games
  130. Telltale
  131. Tonika
  132. Torus Games
  133. TOSE
  134. tri-Ace
  135. Tribute Games
  136. Turtle Rock Studios
  137. Ubisoft Entertainment
  138. vBlank Entertainment
  139. Vector Cell
  140. Virtual Toys
  141. Vlambeer
  142. Warner Bros.
  143. WayForward Technologies
  144. WILL CO.,
  145. Wizarbox
  146. XING
  147. XPEC Entertainment
  148. YUKE'S
  149. Zombie Studio

Niektóre spośród firm będących partnerami PlayStation 4 - slajd z PlayStation Meeting.

Naszą relację z konferencji PlayStation Meeting znajdziecie poniżej:

  1. Zapowiedziano PlayStation 4 - relacja z PlayStation Meeting