W krótkim materiale dotyczącym gry Star Wars: Battlefront II reżyser produkcji zasugerował, że historia opowiedziana w kampanii fabularnej przedstawi motywy i racje zwolenników Imperium Galaktycznego. Twórcy chcą stworzyć przeciwwagę dla uproszczającego wizerunku monarchii jako kosmicznego odpowiednika III Rzeszy. Tytuł ukaże się 17 listopada tego roku.
Janusz Guzowski
27W opublikowanym niedawno materiale wideo dotyczącym gry Star Wars: Battlefront II reżyser produkcji – Mark Thompson – stwierdził, że kampania fabularna najnowszej odsłony cyklu przedstawi motywy i racje zwolenników Imperium Galaktycznego. Twórcy chcą w ten sposób stworzyć przeciwwagę dla uproszczającego wizerunku Imperium jako kosmicznego odpowiednika III Rzeszy.

Porównanie samo w sobie jest trafne, jednak powoduje pewne nieuprawnione uogólnienia dotyczące postaw mieszkańców monarchii. Część obywateli może szczerze wierzyć w dyktatorski system i widzieć pozytywne elementy jego funkcjonowania. Co więcej, niektórzy mogą być przekonani, że istotnie może on zapewnić ład i porządek w targanej do tej pory nieustannymi konfliktami galaktyce. Innymi słowy, bohaterowie Imperium – podobnie jak rebelianci – chcą żyć w świecie wolnym od ucisku, konfliktów i niepokoju, jednak różnią się, co do wyboru najlepszej metody osiągnięcia tego celu, mają przy tym pewne racjonalne powody swoich wyborów. Jednak upraszczające stwierdzenie, że „Imperium jest złe” (co samo w sobie stanowi wynik tego, że do tej pory historię obserwowaliśmy niemal wyłącznie z perspektywy rebeliantów), powoduje, że rozciągamy swoją ocenę na wszystkich jego funkcjonariuszy, nie wnikając w indywidualne racje i motywy, które często mogą być bardziej wieloznaczne i trudne do potępienia.
Nie pomaga w tym daleko idąca uniformizacja i anonimizacja szeregowych żołnierzy Imperatora. Chociaż wszyscy noszą niemal identyczne uniformy – co przejawia się nawet w ujednoliconym brzmieniu głosów przepuszczonych przez mikrofony i filtry – to jednak w przeciwieństwie do Klonów z wcześniejszych odsłon każdy żołnierz jest indywidualną jednostką, z własną historią, marzeniami i powodami do wstąpienia na służbę. W związku z tym deweloperzy mają nadzieję stworzyć historię, która sprawi, że gracze będą w stanie zrozumieć postępowanie bohaterów Imperium i w jakiejś mierze utożsamić się z nim.

Przypomnijmy, że główną bohaterką kampanii fabularnej będzie Iden Versio – dowodząca elitarnych oddziałów Imperium, stworzonych na potrzeby gry Inferno Squad. Akcja rozegra się po zniszczeniu drugiej Gwiazdy Śmierci i przedstawi wydarzenia rozgrywające się pomiędzy tymi znanymi z filmów Powrót Jedi i Przebudzenie Mocy. Dla protagonistki Rebelia stanowi symbol terroryzmu i walki zwolenników poprzedniego systemu o ponowne przejęcie władzy. Cierpią na tym niewinni, a zaślepieni fanatycy nie widzą, że tylko silny i zjednoczony organizm polityczny może zapewnić bezpieczeństwo wszystkim jego mieszkańcom. Z dużym prawdopodobieństwem zobaczymy zatem historię o poszukiwaniu zemsty i być może upadku ideałów. W grze wcielimy się też w inne postaci – między innymi w Luke’a Skywalkera. Warto dodać, że uzupełnieniem historii będzie książka Christie Golden zatytułowana Star Wars: Battlefront II – Inferno Squad, która pojawi się 25 lipca w księgarniach amerykańskich.
Gra Star Wars: Battlefront II zadebiutuje na światowym rynku 17 listopada tego roku. Platformy docelowe to komputery osobiste oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. 9 listopada w EA i Origin Access ukaże się wersja trial, nie znamy jednak jeszcze szczegółów programu.
Więcej:Tak będzie wyglądać świąteczna wersja mapy w Battlefield 6. Gracze czują klimat The Division
GRYOnline
Gracze
Steam
8