Assassin's Creed Mirage najbardziej irytuje graczy nie fabułą ani nawet rozgrywką, lecz jedną opcją graficzną, która zamiast zwiększać realizm przeszkadza w trakcie gry.
Firma Ubisoft przekazała nowe wieści w temacie aberracji chromatycznej w AC Mirage. Jak czytamy na oficjalnym Discordzie serii Assassin’s Creed (za PCGamesn):
Wraz z nadchodzącą aktualizacją, która pojawi się pod koniec miesiąca [października – dop. red.], aberracja chromatyczna zostanie domyślnie wyłączona na wszystkich platformach, ale będziecie mieć możliwość włączenia / wyłączenia tej funkcji w menu.
Dostępne jest już nieoficjalne rozwiązanie problemu. Otóż w serwisie NexusMods znajdziecie modyfikację, która usuwa aberrację chromatyczną z AC Mirage. Aby z niej skorzystać, należy:
Narzekania na aberrację chromatyczną w AC Mirage dotarły do Ubisoftu. Na oficjalnym Discordzie firmy użytkownik Ubi-Kobold, członek Ubisoft Support Team, utworzył nowe zadanie do wykonania. W jego opisie czytamy: „Gracze chcieliby otrzymać możliwość włączania/wyłączania aberracji chromatycznej”. Oczywiście nie oznacza to, że taka opcja pojawi się w grze, ale szanse na to istotnie wzrosły.
Szczegóły sprawy opisujemy w oryginalnej wiadomości. Zamieściliśmy tam również film pokazujący w czym rzecz. Poniżej natomiast możecie zobaczyć, jak wyglądałoby AC Mirage z wyłączoną funkcją aberracji chromatycznej (za kanałem Digital Dreams):
Powrót do „starego, dobrego Assassin’s Creed” nie okazał się szczególnie udany. Zwłaszcza że do typowych problemów wytykanych przez recenzentów gracze dokładają narzekania na efekt aberracji chromatycznej, który w AC Mirage nie wygląda za dobrze (delikatnie rzecz ujmując).
W założeniu funkcja ta ma odtwarzać rzeczywistą cechę soczewki ludzkiego oka lub kamery, która – w największym skrócie – sprawia, że ciemniejsze obiekty widzimy niejako z obramowaniem. Innymi słowy, ma to zwiększać realizm grafiki i tym samym immersję.
Szkopuł w tym, że aberracja chromatyczna w Assassin’s Creed Mirage wygląda fatalnie. Obiekty w grze mają rozmazane krawędzie, co szybko powoduje zmęczenie oczu i może nawet odwracać uwagę. Jest to szczególnie widoczne, jeśli gramy blisko ekranu.
Narzekania na ten element są na tyle powszechne (via serwis Reddit), że gracze masowo dopytują o sposób na wyłączenie tej opcji. Ich zdaniem nie tylko nie daje ona pozytywnych efektów, ale wręcz psuje wrażenia z gry.
Niestety na ten moment w grze nie ma opcji wyłączenia lub nawet regulacji aberracji chromatycznej. Ba, nawet po przekopaniu plików pecetowego wydania gracze nie znaleźli sposobu na całkowite poradzenie sobie z tym problemem, choć udało im się przynajmniej ograniczyć zbyt mocny efekt rozmazania obiektów (via serwis Reddit).
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
19

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).