Jak sprawdzić, z czym jest połączone konto Steam i czy to możliwe? Podpowiadamy
W niniejszym poradniku opisujemy, jakie mamy możliwości w kwestii sprawdzenia platform i usług oraz urządzeń, z którymi jest połączone nasze konto Steam. Jak się okazuje, sprawa jest nieco bardziej skomplikowana, niż można by przypuszczać.
GeForce NOW to tylko jedna z wielu usług, które możemy połączyć z naszym kontem Steam. Poniżej pochylamy się nad kwestią sprawdzenia, z czym zostało połączone nasze konto na platformie firmy Valve. Jak się bowiem okazuje, nie jest to tak proste, jak mogłoby się wydawać.
Spis treści:
Czy da się sprawdzić usługi połączone z kontem Steam?
Niestety w informacjach o naszym koncie Steam nie znajdziemy danych na temat tego, z jakimi usługami zostało ono połączone. W Internecie można jednak natknąć się na alternatywne rozwiązanie, podsunięte między innymi przez autora youtube’owego kanału Ned HELP. Zgodnie z nim, aby pozyskać takie informacje, należy:
- Uruchomić aplikację Steam lub wejść na stronę platformy.
- Zalogować się na swoje konto.
- Kliknąć w „Pomoc techniczną”, a następnie przejść do sekcji „Klient Steam”.
- Kliknąć w „Tryb offline” i w przycisk „Skontaktuj się z Pomocą techniczną Steam”.
- Dalej nie pozostaje nam nic innego, jak opisać w polu tekstowym trapiący nas problem. Możemy przy tym spróbować wytłumaczyć pomocy technicznej platformy, do czego są nam potrzebne takie dane. Przykładowa treść wiadomości prezentuje się następująco:
Dzień dobry,
Proszę o udostępnienie informacji na temat platform i usług, do których jest podłączone moje konto Steam. Próba połączenia go z kontem na innej platformie poskutkowała bowiem wyświetleniem komunikatu o tym, że jest ono połączone z innym profilem.
Z góry dziękuję za pomoc.
- Po kliknięciu w przycisk „Wyślij” musimy zaczekać na odpowiedź ze strony firmy Valve.

Niestety sprawdziliśmy tę metodę i okazuje się, że to mit. Nawiązanie kontaktu z Valve zaowocowało bowiem przekierowaniem nas na wspomnianą już stronę z informacjami o koncie, a także następującą informacją:
Niestety nie możemy udzielić Ci więcej informacji (...), ponieważ łączenie i rozłączanie konta Steam z grą lub usługą jest procesem zewnętrznym.
Wychodzi więc na to, że w chwili pisania tych słów niestety nie jest możliwe sprawdzenie, z jakimi zewnętrznymi usługami zostało połączone nasze konto Steam.
Na koniec warto jeszcze odnotować, że choć nic nie stoi na przeszkodzie, by zadawać pomocy technicznej Steama pytania po polsku, odpowiedzi od niej otrzymujemy w języku angielskim.
Jak sprawdzić urządzenia połączone z kontem Steam?
Osobna wzmianka należy się urządzeniom, z którymi jest połączone nasze konto Steam. Na komputerze możemy jedynie wylogować się ze wszystkich urządzeń jednym kliknięciem. Aby to zrobić, trzeba:
- Kliknąć w nazwę konta (prawy, górny róg ekranu).
- Wejść do „Szczegółów konta”, a następnie kliknąć w przycisk „Zarządzaj Steam Guard”.
- Wybrać funkcję „Deautoryzuj wszystkie urządzenia”.

W aplikacji mobilnej Steam (dostępnej za darmo w Google Play oraz App Store) możemy dodatkowo sprawdzić wszystkie autoryzowane przez nas urządzenia. Aby to zrobić, trzeba:
- Stuknąć w zdjęcie profilowe (prawy, górny róg ekranu).
- Wybrać „Szczegóły konta” i przewinąć znajdującą się na górze listę zakładek.
- Wybrać „Autoryzowane urządzenia”.
Naszym oczom ukaże się lista urządzeń mających dostęp do naszego konta Steam, wraz z informacją o dacie i miejscu autoryzacji każdego z nich.

Polecamy Twojej uwadze również następujące artykuły: