Jak niewidomy gracz gra w WoW-a? To zasługa żony i jednej funkcji gry

WoW Dragonflight wprowadza do gry możliwość latania smokami. Wzbudziła ona wątpliwości u jednego z niewidomych graczy, który do poruszania się po świecie wykorzystuje komendy.

Miriam Moszczyńska

Jak niewidomy gracz gra w WoW-a? To zasługa żony i jednej funkcji gry.
Jak niewidomy gracz gra w WoW-a? To zasługa żony i jednej funkcji gry.

Coraz częściej do gier wprowadzane są funkcje mające umożliwić swobodną rozgrywkę graczom z niepełnosprawnościami. Jednym z przykładów może być World of Warcraft i komenda /follow, która pozwala niewidomemu fanowi cieszyć się grą.

Dragonflight i latanie smokami

Gracz, o którym mowa, to Chris Wallace. Pod filmem youtubera Bellular Warcraft zapytał on, czy możliwe jest podążanie za innym graczem, który również leci na smoku. Taka mechanika pozwala mu bowiem grać w WoW-a razem z żoną.

Jasne, bez urazy. Kiedy gram z żoną, za pomocą /follow podążam za nią po świecie, mam też ustawione macrosy [komendy – dop. red.], żebym namierzał te same cele, co ona. Do tego wykorzystuje audio na podstawie Weak Auras, żeby wiedzieć, co i jak z czasem odnowienia umiejętności i przedmiotami. Żona czyta opisy zadań przez Discorda, a ja zazwyczaj używałem DialogKey, żeby wchodzić w interakcję z NPC. Nie umywa się to nawet do doświadczeń, jakie ty odczuwasz podczas rozgrywki, choć dla mnie jest to top tier – wyjaśnił Chris.

Dla jasności add-on Weak Auras pozwala ustawić sygnały dźwiękowe odpowiadające danym elementom gry, z kolei DialogKey umożliwia obsługiwanie różnych interakcji za pomocą odpowiednich klawiszy, np. przyciskając spację, otwieracie okno interakcji z NPC.

Dokładną listą add-onów podzielił się streamer BlindlyPlayingGames, który również jest niewidomym graczem WoW-a. James wymienił 24 pomocne mu dodatki, dzięki którym nie potrzebuje nawet monitora. Z jego postem możecie zapoznać się tutaj.

Komenda niekoniecznie, ale jest inny sposób

Gracze jednogłośnie stwierdzili, że /follow, gdy latamy na smoku może nie zadziałać ze względu na to, że gracz cały czas musi utrzymywać smoka w ruchu. Rozwiązaniem może być jednak wprowadzenie do WoW-a „dwumiejscowych” smoków.

Dzięki temu gracze tacy, jak Chris, mogliby spokojnie cieszyć się nową mechaniką w rozszerzeniu. Czy Blizzard jakkolwiek odniesie się do tej sytuacji? Nie możemy mieć pewności.

Choć jeśli społeczność wystarczająco nagłośni sprawę lub zwróci się z nią do youtuberów, którzy w ramach feedbacku zaproponują Blizzardowi wspomniane rozwiązanie, być może zobaczymy szczęśliwe zakończenie.

  1. WoW Dragonflight to dla mnie trochę ziew. Blizzard musi się bardziej postarać
  2. World of Warcraft Battle for Azeroth – poradnik do gry
  3. Czarne lata Blizzarda – największe grzechy twórców Diablo i Warcrafta
World of Warcraft

World of Warcraft

PC
po premierze

Data wydania: 23 listopada 2004

Informacje o Grze
8.9

GRYOnline

8.6

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

7

Scalperzy uderzyli w edycję specjalną God of War Ragnarok, żądają masę pieniędzy

Następny
Scalperzy uderzyli w edycję specjalną God of War Ragnarok, żądają masę pieniędzy

God of War: Ragnarok - ile fps będzie w 4K?

Poprzedni
God of War: Ragnarok - ile fps będzie w 4K?

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl