Intel chce wybudować sporą fabrykę układów scalonych w Ohio. Inwestycja ma pochłonąć 20 miliardów dolarów i umożliwić produkcję procesorów w litografii Intel 18A.
Intel zamierza wybudować potężną fabrykę w pobliżu miasta Columbus w stanie Ohio (USA). Nowa inwestycja o budżecie 20 miliardów dolarów (80 mld złotych) stanie się miejscem pracy dla trzech tysięcy osób. W piątek prezydent USA Joe Biden wraz z Patem Gelsingerem, dyrektorem generalnym Intela, weźmie udział we wspólnej konferencji.
Budowa nowych fabryk dla Intela jest częścią planu uniezależnienia łańcuchów dostaw od rynku wschodniego. Zwiększenie możliwości wytwórczych to także odpowiedź na rynkowe braki chipów, które dotykają nawet przemysł motoryzacyjny. Rząd Stanów Zjednoczonych zamierza pomóc w tym finansowo poprzez przedłożony w Senacie tzw. CHIPS Act.
Być może dzięki nowym fabrykom przestanie w końcu brakować kart graficznych, w tym najnowszych układów Intela:
Jeśli projekt ustawy zostanie uchwalony przez Izbę Reprezentantów, państwo przeznaczy 52 miliardy dolarów na dofinansowanie inwestycji w dziedzinie produkcji układów scalonych na terenie USA. Oprócz Intela z publicznych środków mogą także skorzystać Samsung i TSMC (dotychczasowi liderzy produkcji chipów), gdyż obie firmy zadeklarowały chęć wybudowania tam swoich placówek.

Zakres i tempo ekspansji Intela w Ohio (...) będą w dużej mierze zależały od finansowania z ustawy CHIPS.
– Keyvan Esfarjani, starszy wiceprezes Intela ds. produkcji, łańcucha dostaw i operacji.
Budowa fabryki ma ruszyć w 2022 roku, a koniec prac szacowany jest na 2025 rok. Placówka w Ohio ma produkować układy scalone m.in. w nowszej litografii Intel 18A (teoretycznie odpowiednik technologii 1,8 nm).
Sprawdź aktualne oferty procesorów firmy Intel
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
62

Autor: Arkadiusz Strzała
Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.