Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 marca 2016, 12:35

autor: Janusz Guzowski

Intel Extreme Masters Katowice 2016 – podsumowanie

Wczoraj późnym wieczorem zakończyła się dziesiąta edycja turnieju Intel Extreme Masters. Po raz trzeci jego finał rozgrywał się w katowickim Spodku. Główne zmagania odbywały się w trzech kategoriach – Counter-Strike: Global Offensive, League of Legends oraz StarCraft II. Pula nagród przekroczyła 500 tysięcy dolarów. W rozwinięciu wiadomości znajdziecie podsumowanie całej imprezy.

Zakończył się turniej Intel Extreme Masters Katowice 2016. - Intel Extreme Masters Katowice 2016 – podsumowanie - wiadomość - 2016-03-07
Zakończył się turniej Intel Extreme Masters Katowice 2016.

Zakończył się rozgrywany w dniach 2 – 6 marca w Katowicach finał rozgrywek Intel Extreme Masters 2016. W tym roku pula nagród wyniosła 500 tysięcy dolarów, czyli blisko 2 miliony złotych. Główne zmagania rozgrywały się w trzech kategoriach – strzelance Counter-Strike: Global Offensive, MOBA League of Legends oraz strategii StarCraft II. Poniżej znajdziecie wyniki fazy pucharowej w poszczególnych grupach.

Counter-Strike: Global Offensive

W zmaganiach brało udział dwanaście drużyn: TEAM ENVYUS, Virtus.pro, Natus Vincere, Ninjas in Pyjamas, Luminosity Gaming, FaZe, Fnatic, Astralis, The MongolZ, E-Frag, mousesports, Tempo Storm.

Do etapu Play-off zakwalifikowało się sześć drużyn. W finale młody, brazylijski zespół Luminosity Gaming zmierzył się ze szwedzką grupą Fnatic, należącą do jednej z najbardziej utytułowanych ekip sportu elektronicznego. Młodszy team uległ bardziej doświadczonemu, a mecz zakończył się wynikiem 3:0.

Polacy z zespołu Virtus.pro odpadli w pierwszym meczu fazy pucharowej, pokonani przez zwycięzców turnieju w tej kategorii.

Counter-Strike: Global Offensive.

League of Legends

W tej kategorii zmagało się ze sobą osiem zespołów: Origen, Counter Logic Gaming, ESC Ever, Qiao Gu Reapers, Team SoloMid, SK Telecom T1, Fnatic oraz Royal Never Give Up.

Do fazy pucharowej przeszły cztery drużyny. W finale Fnatic zmierzył się z ekipą SK Telecom T1, jedną z najlepszych, jeśli chodzi o grę studia Riot Games. Mecz zakończył się wynikiem 3:0 i zwycięstwem Koreańczyków. Wygrany zespół zainkasował wygraną w wysokości 50 tysięcy dolarów (blisko 200 tysięcy złotych).

League of Legends.

StarCraft II

StarCraft II swego czasu zastąpił w ramach Intel Extreme Masters inną grę studia Blizzard – Warcraft III. W tegorocznej edycji w szranki stanęło trzydziestu dwóch zawodników: Hydra, Polt, Lilbow, Snute, Bunny, MaNa, TLO, MarineLorD, Nerchio, Elazer, Harstem, ShoWTimE, FireCake, Bly, SortOf, Lambo, Serral, Happy, Neeb, MaSa, HuK, MajOr, iAsonu, viOlet, Dayshi, PtitDrogo, puCK, PiLiPiLi, Kelazhur, XiGua, PiG oraz Has.

W tej kategorii całość zmagań odbywała się w systemie pucharowym. Do finału dotarli reprezentujący holenderską grupę Team Liquid Norweg Jens „Snute” Aasgaard, preferujący grę Zergami i zajmujący się oprócz sportem elektronicznym także tworzeniem muzyki trance i house oraz wybierający zazwyczaj Terran mieszkający w USA Koreańczyk Choi „Polt” Seong Hun, sponsorowany przez tajwański zespół CM Storm. Mecz zakończył się zwycięstwem Polta.

Całkiem dobrze poradzili sobie Polacy. Do półfinału dotarł Artur „Nerchio” Bloch grający w barwach niemieckiego EURONICS Gaming. Z kolei do ćwierćfinałów zakwalifikował się Mikołaj „Elazer” Ogonowski, reprezentujący włoski True eSport. Obaj najchętniej kierują Zergami. Etap wcześniej rozgrywki ukończył trzeci z Polaków – należący do holenderskiego Team Liquid Grzegorz „MaNa” Komincz, preferujący Protossów.

StarCraft II.

Pozostałe informacje

Oprócz tego w ramach Intel Extreme Masters Katowice 2016 rozegrano jeszcze szereg mniejszych turniejów. Gracze toczyli zmagania w grach Hearthstone, Heroes of the Storm czy Counter-Strike: Global Offensive. W tym pierwszym zwyciężył AKA Wonder, w drugim Team Dignitas, natomiast w trzecim WRTP. Zainaugurowano także pierwszy sezon ligi Rainbow Six Pro League.

Finały po raz trzeci odbywały się w katowickim Spodku. Ubiegłoroczna edycja przyciągnęła ponad sto tysięcy odwiedzających. W szczytowym momencie rozgrywki śledziło około 1,6 miliona osób. W najbliższych dniach powinny zostać ujawnione tegoroczne statystyki. Być może jest szansa na pobicie tego rekordu, gdyż bilety – choć udział w całym wydarzeniu był bezpłatny – zapewniające wejście bez konieczności czekania w kolejkach (co potrafiło trwać nawet sześć godzin) i szereg innych atrakcji rozeszły się jeszcze przed turniejem (z wyjątkiem tych najdroższych, kosztujących 4 tysiące złotych). Tymczasem zaprezentowano oficjalne infografiki podsumowujące dziesięć lat Intel Extreme Masters oraz potencjał sportu elektronicznego:

Podsumowanie 10 lat IEM.

Potencjał sportu elektronicznego.