Studia TurboDindon i Seaven pracują nad Inside My Radio, czyli nietypową platformówką muzyczną stanowiącą komercyjne rozwiniecie darmowej produkcji, która zdobyła pierwsze miejsce na imprezie Ludum Dare 23.
Krótkie darmowe gry, które spotkały się z ciepłym przyjęciem graczy, coraz częściej rozwijane są do poziomu pełnowymiarowych produkcji komercyjnych. Najnowszym przykładem tego trendu jest platformówka muzyczna Inside My Radio. Projekt początkowo został opracowany przez zespół TurboDindon w ciągu 72 godzin w trakcie imprezy Ludum Dare 23 i gracze wybrali go najlepszym tytułem tego konkursu. Teraz autorzy nawiązali współpracę ze znanym z Ethan: Meteor Hunter studiem Seaven i wspólnymi siłami tworzą komercyjną wersję Inside My Radio, która zaoferuje ulepszoną grafikę i znacznie więcej poziomów. Gra zmierza na pecety i konsole (choć nie zdradzono jakie konkretnie). Na razie deweloperzy nie są jeszcze gotowi planowanej daty premiery.
W grze wcielimy się w małego zielonego ludzika żyjącego wewnątrz zepsutego radiomagnetofonu i próbującego naprawić go od środka. Autorzy nie zaprzątają sobie jednak głowy tworzeniem rozbudowanej warstwy fabularnej i zamiast tego scenariusz stanowić ma jedynie pretekst do zabawy.
Inside My Radio połączy platformówkę z mechanizmami gry muzycznej. Podczas rozgrywki będziemy eksplorowali dwuwymiarowe plansze, omijali przeszkody, walczyli z przeciwnikami i wykonywali różnorodne akrobacje, aby dostać się w miejsca, do których dotarcie wymaga więcej niż zwykłego skoku. Nie zabraknie także okazjonalnych zagadek logicznych i starć z bossami. Tym, co odróżni tej projekt od typowych platformówek będzie fakt, że wszystkie te czynności będziemy musieli wykonać w odpowiednim rytmie.
Wokół postaci pulsować ma aura, która ułatwi nam odpowiednie zgranie z rytmem muzyki. Do tego każda nasza akcja wywoływać będzie określony dźwięk, płynnie integrujący się z odgrywanym utworem. W grze znajdziemy kilka różnorodnych światów, oferujących odmienne typu muzyki i wyzwań. Na razie wiemy, że wśród poziomów znajdą się disco i elektro.
Warto czekać na ten tytuł, gdyż darmowy pierwowzór Inside My Radio był wyśmienitą pozycją, z ciekawymi mechanizmami zabawy i unikalnym stylem. Jedyną poważną wadą tej produkcji była krótka zawartość, czyli coś, co wersja komercyjna ma naprawić.
Gracze
Steam

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.