Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 lutego 2012, 13:22

autor: Kono

Imponujący sukces darmowej wersji gry Lineage II

Firma NCSoft poinformowała, że darmowa wersja gry Lineage II odnosi spore sukcesy. Dochody wydawcy zwiększyły się czterokrotnie, a liczba grających równocześnie osób wzrosła o 800%.

Imponujący sukces darmowej wersji gry Lineage II - ilustracja #1

Dla wielu tytułów z gatunku MMO transformacja z systemu subskrypcji na free to play jest niezwykle ważną decyzją. Okazuje się, że dla gry Lineage II przejście na darmowy model rozgrywki z mikrotransakcjami było strzałem w dziesiątkę. Firma NCSoft postanowiła więc poinformować o najważniejszych sukcesach darmowej wersji Lineage II.

Na łamach serwisu MMORPG.com pojawiła się lista osiągnięć, które udało się zdobyć grze autorstwa NCsoft w ciągu dwóch miesięcy od przejścia na nowy system finansowania. Oto one:

  • Dochody NCSoftu (najprawdopodobniej z tytułu gry) zwiększyły się czterokrotnie;
  • Liczba równocześnie grających osób wzrosła o ponad 800%;
  • Liczba serwerów obsługujących Lineage II została zwiększona ponad dwukrotnie, aby „pomieścić” nowych graczy;
  • Ponad 250 tysięcy osób skorzystało z Path to Awakening, czyli usługi, która oferuje graczom dodatkowe przedmioty, podpowiedzi i bonusy, a także pozwala szybciej osiągnąć maksymalny poziom;
  • Liczba „Like’ów” na facebookowej stronie Lineage II wzrosła o 280 tysięcy. Większy ruch odnotowano też na forum gry.

Lineage II to jedna z najbardziej znanych gier MMO. Produkcja została przygotowana przez firmę NCsoft, specjalizującą się w tego typu tytułach. Druga odsłona Lineage wystartowała w 2003 roku w Korei i doczekała się wielu różnych dodatków oraz aktualizacji, przynoszących sporo nowej zawartości. Produkcja przeszła na model free to play pod koniec listopada.

Przejście na system free to play z mikrotransakcjami w przypadku gier MMORPG jest nie tyle ostatnią deską ratunku, co raczej zupełnie nowym otwarciem. Przykłady gier DC Universe Online i Lord of the Rings Online wyraźnie pokazują, że rezygnacja z subskrypcji nie skazuje tytułu na automatyczne generowanie mniejszych dochodów. Czy oznacza to, że era comiesięcznych opłat za rozgrywkę w produkcjach z gatunku MMO odchodzi do lamusa? Być może. Chociaż mocna pozycja World of Warcraft i rosnąca popularność Star Wars: The Old Republic każą raczej przypuszczać, że podział na płatne i „bezpłatne” tytuły MMO tak szybko nie zaniknie.