Nawet obrona Super Ziemi ma swoje granice. Żołnierzom Demokracji nie odpowiada walka z pewną konkretną frakcją.
Wiadomo, że spośród trzech dostępnych w Helldivers 2 frakcji gracze będą mieli swoich faworytów, o ile można tak nazwać wrogie siły z odległych zakątków galaktyki. W drugą stronę istnieją także przeciwnicy spędzający żołnierzom sen z powiek – i to bynajmniej nie w ten ekscytujący sposób. Jedna frakcja to dla piekłonurków ucieleśnienie największej zmory Demokracji, z którą nikt nie chce się zmierzyć.
Mowa tu oczywiście o Iluminatach, czyli tej frakcji, która jeszcze kilka miesięcy temu cieszyła się sporym zainteresowaniem wśród graczy. Kilka głównych misji później, kalmary stały się głównym źródłem wojskowych frustracji i nerwów – do tego stopnia, że obrońcy Super Ziemi wolą siedzieć na zajętych planetach niż z nimi walczyć.

Co najciekawsze, Iluminaci byli także najbardziej znienawidzoną frakcją w „jedynce”, dlatego dzisiejsze reakcje piekłonurków nikogo nie powinny dziwić. Jak tłumaczą fani, wówczas powody do tej niechęci były inne. Oryginalnie Iluminaci byli wysoce zaawansowaną rasą kosmitów, cechującą się unikatowymi umiejętnościami – dla przykładu, mogli tworzyć śmiercionośne ściany energii oraz zakłócać nasze ustawienia.
Dziś kalmary są znacznym przeciwieństwem wrogów z przeszłości. Ich strategia opiera się głównie na hordach przeciwników i Lewiatanach męczących graczy swoimi pociskami. Na niekorzyść działa także spora liczba punktów życia u Iluminatów – wcześniej byli oni typowo „papierową” rasą, co stanowiło przeciwwagę dla ówczesnego zestawu skilli.
Szczerze lubiłem kalmary w HD1 i chciałbym, żeby ich odpowiedniki w Helldivers 2 były do nich bardziej podobne. Byli unikatowi w porównaniu z robalami i cyborgami, teraz są po prostu kolejną hordową frakcją.
Kiedy frakcja staje się czymś w stylu „użyj X broni albo się męcz”, to gra szybko robi się powtarzalna i frustrująca.
- San-Kyu
Nie wiem czy bym ich polubił, zakłócanie kontroli byłoby okropne w grze 3D, może wystarczyłoby zakłócanie celowania. Ale… to brzmi znacznie ciekawiej niż walka z niegłosującymi, hordami ciałotłumów i latającymi pistoletami maszynowymi, które widzą, gdzie celujesz zanim zdążysz wystrzelić i które odsuwają się błyskawicznie wciąż strzelając.
Co się tyczy faktycznego Helldivers 2, gra znajduje się chwilowo w wakacyjnym zastoju – niemniej pracownicy Arrowhead Game Studios obiecują zająć się poprawkami w niedługim czasie. Miejmy nadzieję, że kolejny Major Order nie będzie dotyczył tych obślizgłych kalmarów.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.