W tym artykule opisujemy najważniejsze sposoby na zarabianie na TikToku.
TikTok to dla wielu twórców treści cenne źródło utrzymania. W niniejszym artykule opisujemy, w jaki sposób można zarabiać na TikToku, a także szacujemy, ile pieniędzy może w ten sposób trafić na nasze konto.
Podstawowym sposobem na monetyzację działalności na TikToku jest uczestnictwo w programach wprowadzonych przez samą platformę. Pierwszym z nich był TikTok Creator Fund, jednak z czasem został on zastąpiony przez TikTok Creativity Program, później przemianowany na TikTok Creator Rewards Program.
Zarobki uczestników tych programów różnią się, w zależności od regionu, jednak średnio można przyjąć, że TikTok płaci twórcom treści od 0,02 do 0,04 dolara (w przeliczeniu od około 8 do 15 groszy) za każdy 1000 wyświetleń.
Niestety żaden z nich nie jest dostępny w Polsce. Podczas gdy z tego pierwszego mogli skorzystać wyłącznie twórcy ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Włoch, Francji i Hiszpanii, w chwili pisania tych słów do tego drugiego mogą przystąpić również twórcy z Brazylii, Japonii oraz Korei Południowej.
Ponadto chcąc wziąć w nich udział, należy posiadać co najmniej 10 tysięcy obserwujących i 100 tysięcy wyświetleń w ciągu 30 dni poprzedzających przystąpienie do programu. Oprócz tego filmy, które mogą zostać zmonetyzowane w ramach TikTok Creator Rewards Program, muszą być dłuższe niż 60 sekund.

Istnieją jednak alternatywne sposoby na zarabianie na TikToku.

Jak można się domyślić, nie sposób wyliczyć, ile dokładnie możemy w ten sposób zarobić. Ilość zdobywanych w ten sposób środków może się bowiem różnić w zależności od hojności i innych zachowań widzów czy choćby warunków umów podpisywanych przez twórców z partnerami.
Polecamy Twojej uwadze również następujące artykuły:
Więcej:Dlaczego Garmin nie łączy się z telefonem? Podajemy rozwiązania i potencjalny powód problemu
1

Autor: Krystian Pieniążek
Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.