HTC Vive ze sprzedażą na poziomie 140 tysięcy sztuk

Wiadomość zamieszczona w chińskim serwisie o VR sugeruje, że gogle wirtualnej rzeczywistości HTC Vive sprzedają się coraz lepiej. Liczby nadal nie są jednak imponujące.

futurebeat.pl

Krzysztof Sobiepan

Ciekawa wiadomość pojawiła się w serwisie 87870 news. Chińska strona skupiona na VR donosi, że firmie HTC udało się zwiększyć sprzedaż swoich zestawów do VR – HTC Vive. W sierpniu Alvin Graylin – szef działu VR dla regionu chińskiego w HTC – wyjawił, że producent sprzedał 100 tysięcy jednostek. W najnowszej informacji 87870 powołuje się na wypowiedź Cher Wang, współzałożycielki i szefowej HTC Corporation, która wspomina, że ilość sprzedanych sztuk przekroczyła 140 tysięcy. Oznacza to, że w niespełna dwa miesiące sprzedano ponad 40 tysięcy gogli – prawie jedną trzecią całkowitej liczby, w którą wliczają się także recenzenckie i deweloperskie wersje produktu.

Cher Wang z HTC Vive

Wzrost może mieć związek z większą dostępnością produktu na sklepowych półkach. Po początkowych problemach dystrybucyjnych, występujących tuż po premierze HTC Vive, producenci wydają się adekwatnie zaopatrywać sklepy w jednostki. Podane wyżej wyniki nie zmieniają faktu, że wirtualna rzeczywistość zdecydowanie jest jeszcze w powijakach. Liczba dostępnych gier i ich ceny pozostawiają sporo do życzenia. Gogle umożliwiające grę w VR nadal są produktem niszowym, o niewielkiej penetracji rynku elektronicznej rozrywki. Dodatkowo od konsumenta wymaga się wyłożenia sporej sumy pieniędzy, zarówno na jednostkę VR, jak i odpowiednio mocny komputer, który podoła graficznym wymaganiom headsetu.

HTC Vive kosztuje w Europie 900 euro (około 4 tys. zł z dostawą do Polski), a niektóre polskie sklepy internetowe sprzedają gogle w okolicach 5 tysięcy złotych. Kolejnym wymogiem jest udostępnienie odpowiedniej przestrzeni do gry, którą nie każdy posiada w swoim salonie. Koniec końców, HTC Vive ze względu na wszystkie swoje aspekty wydaje się niszą w już i tak niewielkim rynku VR – produktem dla wymagającego gracza, posiadającego dobry PC, zdolnego do sporego wydatku, by tylko znaleźć się na czele rewolucji w grach wideo.

W wyścigu wirtualnej rzeczywistości jak na razie nie ma zwycięzców. Do VR w każdym domu jest jeszcze zdecydowanie daleko, a najbliżej tego celu wydaje się PlayStation VR, headset o najniższej cenie (399 dolarów, czyli ok. 1550 zł), ale też najniższych możliwościach graficznych, co z kolei nadrabia obiecującą biblioteką gier.

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
8
9
15
16
22
23
29
30
31

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2016-10-25
19:23

legrooch Legend

legrooch

Piję do czegoś innego - 4K to powinno być na oko.

Komentarz: legrooch
2016-10-24
07:18

itakumre Legionista

@Movis
Ale gry na Oculus Rift są przede wszystkim dostępne w ich sklepie ( https://www.oculus.com/experiences/rift/ ), Steam jest tylko alternatywnym źródłem w tym przypadku (dlatego też w statystykach od Valve na ich platformie Rift wypada gorzej od Vive - większość ludzi nie wychodzi poza domyślną platformę Oculusa).
No i wraz z premierą kontrolerów Touch w grudniu dostępnych będzie na start 30 nowych pozycji.

Komentarz: itakumre
2016-10-22
12:22

zanonimizowany146624 Legend

Nie przesadzaj. Mój bez problemu sobie z tym radzi, a nie kosztuje nawet połowy.

Komentarz: zanonimizowany146624
2016-10-22
06:57

Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Koktajl Mrozacy Mozg

Nigdy nie rozumiem po co ktos porownuje efekt 3D w TV, Kinecta/Move, Wii i innych gadzetow growych do VR gdzie to 2 rozne rzeczy. Rozwoj trwa juz z 5 lat (zlecialo a pamietam Doom3 na DK1 z widocznoscia do 2m bo slaby ekran wtedy byl), i pewnie za te 5 kolejnych otoczka VR bedzie duzo bardziej przystepniejsza. Ostanio Oculus obnizyl wymagania pod VR.
Druga sprawa - siedza po 5h godzin w COD, BF, Fifa i klekocza ze "eee jak bede w to gral min 3h? Oczy mi wyplyna" - wystarczy 30min dobrej zabawy w Alien Isolation (dzis nie dziala ale sa plany by przywrocic tryb VR), Space Pirate Training, Onward, itd gdzie cos sie robi niz siedzi, klepie WASD, LPM i macha sie ta mycha na wszystkie strony.
Skoro dzis na PC laduja mizerne porty, na konsoli co chwile odswieazanie gier oraz dawnych marek, tytuly w Early Access, i inne rzeczy ktore byly ciekawe na poczatku to VR ma jakis sens bo w koncu komp za 4k sie przyda niz do odpalania Red Alert 2 i grania w kiepskie porty, zamiast kasy na nowego S7/iP7/Pixel, wydaj te pieniadze na pewna rewolucje niz kolejny numerek telefonu ktory az tak bardzo sie nie roznic od tego co masz (no chyba ze uzywasz S2 to wtedy poczujesz roznice)

Komentarz: Koktajl Mrozacy Mozg
2016-10-22
06:43

Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Koktajl Mrozacy Mozg
😜

Zapomniales o mnie

Komentarz: Koktajl Mrozacy Mozg

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl