HTC Vive - prezentacja bezprzewodowego modelu w tym roku
Firmy Valve i Quark VR pracują nad bezprzewodową wersją HTC Vive. Urządzenie wykorzystywać ma specjalny gadżet podpinany do gogli oraz transmiter, który można schować w kieszeni.
Jedną z największych wad obecnie dostępnych gogli rzeczywistości wirtualnej jest okablowanie. Zarówno Oculus Rift, jak i HTC Vive wymagają podpięcia sprzętu pod komputer, co niestety wiąże się z przewodami ciągnącymi się po pokoju. Różni producenci zamierzają sobie poradzić z tym problemem w różny sposób. Firma AMD zapowiedziała w marcu bieżącego roku Sulon Q – w pełni samodzielne urządzenie łączące w jedno technologie VR i rzeczywistości rozszerzonej. Niedawno Intel ujawnił Project Alloy, również niepotrzebujący do działania komputera czy konsoli. Z kolei Valve postanowiło pójść w inną stronę.
Jak czytamy w serwisie ShackNews, właściciel Steama nawiązał współpracę z firmą Quark VR, by stworzyć bezprzewodową wersję HTC Vive. Prace trwają od kilku miesięcy i producenci są już blisko momentu, w którym będą mogli zaprezentować swoje rozwiązanie. To opierać ma się na wyprodukowaniu niewielkiego gadżetu podpinanego do gogli oraz transmitera, który można schować np. w kieszeni. System wykorzystywać będzie sieć Wi-Fi, co związane jest z dodatkowymi opóźnieniami w przesyłaniu danych, ale ponoć twórcy całkiem nieźle radzą sobie z tym problemem i jesienią doczekamy się prezentacji prototypu. Data premiery urządzenia nie jest znana.

- gogle rzeczywistości wirtualnej;
- zadebiutowały w kwietniu bieżącego roku;
- kosztują niecałe 900 euro;
- Valve i Quark VR pracują nad bezprzewodową wersją urządzenia.
HTC Vive oficjalnie zadebiutowało na początku kwietnia bieżącego roku. Sprzęt, choć bardzo drogi (899 euro), już przed premierą okazał się całkiem sporym sukcesem, gdyż w dziesięć minut po wystartowaniu z przedsprzedażą, rozeszło się 15 tysięcy egzemplarzy urządzenia.
Gogle wyposażone są w ekrany o łącznej rozdzielczości 2160x1200 pikseli i odświeżaniu 90 Hz. Ponadto sprzęt posiada wiele czujników, wspomaganych przez stacje śledzące ruchy. Zestaw uzupełniają dwa kontrolery. Należy jednak pamiętać, że samo posiadanie HTC Vive nie wystarcza do zabawy, gdyż potrzeba jeszcze komputera spełniającego minimalne wymagania sprzętowe (procesor Intel i5-4590, karta grafiki NVIDIA GeForce GTX 970 i 4 GB pamięci RAM).
Więcej:Steam w 5 lat podwoił bazę użytkowników. Najnowszy rekord to ponad 41 milionów graczy jednocześnie
Komentarze czytelników
lhobbit Chorąży
Adb) Wręcz przeciwnie. Mi w graniu VR chodzi o doznania wizualne a nie bieganie po pokoju. I z tego co wiem wielu graczy tak ma. Room Gaming jest fajny na reklamach i salach do prezentacji technologii. Do dłuższego grania to nie za bardzo chyba iż ktoś po prostu lubi ruch jako sport.
zanonimizowany146624 Legend
Powiem tak: w grach vr ready niemal w ogóle (zapominamy o niej już w pierwsza ekranie samej gry), ale jeśli chodzi o gry "normalne" to by to nie przeszkadzało musimy ustawić mocny zoom obrazu i wyłączyć skin kinowy, tylko najlepiej zmienić poświatę poza grą na czarny kolor, a dodatkowo włączyć dsr x4/4k (najlepiej mieć monitor 4k [tak, ma znaczenie wyświetlacz secondarny nieoculusowy]). Wtedy nie będzie nam
Santiako Pretorianin

a bardzo do przeszkadza? A i, czy Któryś z modeli konkurencji oferuje odpowiednią?
zanonimizowany146624 Legend
Największa bolączka obu to rozdzielczość. Nadal mimo wszystko za mała, choć zdarzają się tytuły, w których tej "małości" nie widzimy nawet przez ułamek sekundy (Minecraft, Lucky's tale, Chronos)
Mati-suchy Junior
Panowie proszę o pytania odnośnie HTC Vive??
W pracy bawię się tym od miesiąca i już trochę poznałem to urządzenie. Mam dostęp do 6 zestawów.