Heretic i Hexen zaliczą wielki powrót? Twórcy System Shock Remake są gotowi

Szef Xboxa, Phil Spencer ujawnił, że Microsoft nie ma wielkich oporów przed wskrzeszeniem kultowych marek Activision, na co szybko zareagowali twórcy z Nightdive Studios.

Kamil Kleszyk

Heretic i Hexen zaliczą wielki powrót? Twórcy System Shock Remake są gotowi, źródło grafiki: id Software.
Heretic i Hexen zaliczą wielki powrót? Twórcy System Shock Remake są gotowi Źródło: id Software.

Wart blisko 70 mld dolarów zakup Activision Blizzard przez Microsoft w końcu został oficjalnie przypieczętowany. Oznacza to, że gigant z Redmond nie tylko wszedł w posiadanie wspomnianego koncernu, ale również należących do niego marek – a przypomnijmy, że w portfolio Activision oprócz Call of Duty czy Diablo znajduje się spora liczba często zapomnianych tytułów, które niegdyś cieszyły się ogromną popularnością.

Szef Xboxa, Phil Spencer, był gościem podcastu zorganizowanego przez „zielonych”, w trakcie którego omówił m.in. plany Microsoftu na wskrzeszenie starych marek Activision. CEO firmy zdradził, że zamierza porozmawiać z deweloperami w tej sprawie i na podstawie ich opinii zacznie urzeczywistniać te projekty. Jednym z nich może być Hexen: Beyond Heretic, czyli kontynuacja kultowego Heretica, o której wspomniał mimochodem Spencer.

Temat natychmiast podchwycił deweloper ze studia Nightdive, który w zamieszczonym na X/Twitterze poście ogłosił gotowość zespołu do pracy nad odświeżeniem klasycznej produkcji wydanej przez id Software.

Chcę tylko powiedzieć, że z uwagi na naszą długą historię i rozległą wiedzę o Heretic i Hexen, chcę podkreślić, że ja i mój zespół bardzo dobrze pasujemy do tego zadania. Tak tylko mówię – brzmi wiadomość Samuela Villarreala.

Biorąc pod uwagę, że Nightdive Studios specjalizuje się we „wskrzeszaniu” starych tytułów (kilka miesięcy temu na rynku pojawił się opracowany przez tę ekipę remake kultowego System Shocka), zaangażowanie twórców w taki projekt byłoby całkiem sensownym posunięciem. Być może Phil Spencer weźmie pod uwagę kandydaturę deweloperów.

Przypomnijmy, że obie pierwszoosobowe strzelanki opracowane przez studio Raven Software na silniku graficznym Dooma w latach 90. cieszyły się sporą popularnością wśród pecetowych graczy. Produkcje utrzymane były w konwencji dark fantasy, a gracze mogli korzystać w nich ze średniowiecznego uzbrojenia oraz szerokiej gamy magicznych przedmiotów.

Heretic

Heretic

PC
po premierze

Data wydania: 27 lutego 1995

Informacje o Grze
7.9

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

15

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

„Ciekawie kręci się film, który nie jest twój”. Reżyser Deadpoola o dokrętkach do Borderlands

Następny
„Ciekawie kręci się film, który nie jest twój”. Reżyser Deadpoola o dokrętkach do Borderlands

AMD wyłącza „Anti-Lag+” we wszystkich obsługiwanych grach z nowymi sterownikami graficznymi

Poprzedni
AMD wyłącza „Anti-Lag+” we wszystkich obsługiwanych grach z nowymi sterownikami graficznymi

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl