Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 czerwca 2020, 13:14

autor: Adrian Werner

Half-Life Alyx na dobre zwiększyło popularność VR na Steamie

Wywołany przez Half-Life: Alyx wzrost popularności VR nie okazał się krótkotrwały. Maj był rekordowym miesiącem, jeśli chodzi o udział posiadaczy tych urządzeń wśród graczy na Steamie.

Half-Life Alyx na dobre zwiększyło popularność VR na Steamie - ilustracja #1
Half-Life: Alyx wzmocniło pozycję VR na Steamie, ale przed technologią jeszcze długa droga zanim wkroczy do mainstreamu.

Już ponad dwa miesiące minęły od premiery Half-Life: Alyx. Debiut gry spowodował gwałtowny wzrost liczby użytkowników VR na Steamie. Okazuje się, że efekt ten nie był krótkotrwały i utrzymuje się do teraz.

Do takich wniosków można dojść, analizując majową ankietę sprzętową Steam, która informuje, że w minionym miesiącu 1,92% użytkowników serwisu korzystało z gogli VR. W kwietniu było to 1,91%. Pokazuje to, że liczba użytkowników regularnie korzystających z tej technologii wzrosła na stałe.

Przejście Half-Life: Alyx zajmuje ok. 12 godzin, więc nie dziwi spadek aktywności w samej grze. Mimo to nadal utrzymuje się ona na przyzwoitym poziomie. Według szacunków serwisu Steam Charts w maju w produkcję bawiło się średnio 1120 użytkowników jednocześnie, podczas gdy w kwietniu było to ok. 2 tys, a w marcu – 7 tys.

Co ciekawe, w kwietniu solidne wzrosty zanotowały niektóre inne duże gry VR na Steamie. Popularność Beat Saber zwiększyła się o 8,7%, a Pavlov VR – o 2,6%. Z kolei Blade and Sorcery zyskało na popularności (o 4,3%) w maju. Wydaje się więc, że przynajmniej część z graczy po przejściu Half-Life: Alyx postanowiła sprawdzić, co innego w kwestii wirtualnej rzeczywistości oferuje serwis studia Valve.

Powstaje pytanie, jak długo ten trend się utrzyma. Na horyzoncie brakuje kolejnych dużych gier VR, więc z czasem użytkownicy Steama mogą odłączyć gogle od swoich pecetów. Społeczności fanowskie zajęte są co prawda tworzeniem modów, ale one nie wystarczą na dłuższą metę.

Przypomnijmy, że Half-Life: Alyx ukazało się 23 marca tego roku. Produkcja dostępna jest wyłącznie na PC. Pomimo tego, że wymaga gogli VR, gra spotkała się z ciepłym przyjęciem. Projekt posiada średnią ocen na poziomie 93% według serwisu Metacritic, a na Steamie aż 98% recenzji użytkowników jest pozytywnych. Tytuł zachwycił również naszego redaktora, który wystawił mu notę 9.5/10.

  1. Oficjalna strona gry
  2. Recenzja Half-Life: Alyx – najlepsza gra, w którą nigdy nie zagracie

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej