Half-Life Alyx na dobre zwiększyło popularność VR na Steamie
Wywołany przez Half-Life: Alyx wzrost popularności VR nie okazał się krótkotrwały. Maj był rekordowym miesiącem, jeśli chodzi o udział posiadaczy tych urządzeń wśród graczy na Steamie.

Już ponad dwa miesiące minęły od premiery Half-Life: Alyx. Debiut gry spowodował gwałtowny wzrost liczby użytkowników VR na Steamie. Okazuje się, że efekt ten nie był krótkotrwały i utrzymuje się do teraz.
Do takich wniosków można dojść, analizując majową ankietę sprzętową Steam, która informuje, że w minionym miesiącu 1,92% użytkowników serwisu korzystało z gogli VR. W kwietniu było to 1,91%. Pokazuje to, że liczba użytkowników regularnie korzystających z tej technologii wzrosła na stałe.
Przejście Half-Life: Alyx zajmuje ok. 12 godzin, więc nie dziwi spadek aktywności w samej grze. Mimo to nadal utrzymuje się ona na przyzwoitym poziomie. Według szacunków serwisu Steam Charts w maju w produkcję bawiło się średnio 1120 użytkowników jednocześnie, podczas gdy w kwietniu było to ok. 2 tys, a w marcu – 7 tys.
Co ciekawe, w kwietniu solidne wzrosty zanotowały niektóre inne duże gry VR na Steamie. Popularność Beat Saber zwiększyła się o 8,7%, a Pavlov VR – o 2,6%. Z kolei Blade and Sorcery zyskało na popularności (o 4,3%) w maju. Wydaje się więc, że przynajmniej część z graczy po przejściu Half-Life: Alyx postanowiła sprawdzić, co innego w kwestii wirtualnej rzeczywistości oferuje serwis studia Valve.
Powstaje pytanie, jak długo ten trend się utrzyma. Na horyzoncie brakuje kolejnych dużych gier VR, więc z czasem użytkownicy Steama mogą odłączyć gogle od swoich pecetów. Społeczności fanowskie zajęte są co prawda tworzeniem modów, ale one nie wystarczą na dłuższą metę.
Przypomnijmy, że Half-Life: Alyx ukazało się 23 marca tego roku. Produkcja dostępna jest wyłącznie na PC. Pomimo tego, że wymaga gogli VR, gra spotkała się z ciepłym przyjęciem. Projekt posiada średnią ocen na poziomie 93% według serwisu Metacritic, a na Steamie aż 98% recenzji użytkowników jest pozytywnych. Tytuł zachwycił również naszego redaktora, który wystawił mu notę 9.5/10.
Więcej:Steam w 5 lat podwoił bazę użytkowników. Najnowszy rekord to ponad 41 milionów graczy jednocześnie

GRYOnline
Gracze
OpenCritic
Komentarze czytelników
WolfDale Legend

Oczywiście że miało i wielu narzekało. Ja też byłem zdecydowany kupić, bo zgrabny ale jak patrzyłem obok na CRT to stwierdziłem że poczekam aż jednak wejdą na wyższy poziom. I tak minęło kilka lat i pojechałem z grubej rury kupując EIZO 15" z D-sub i DVI oraz bardzo cienkimi ramkami. Miał też wbudowane całkiem niezłe głośniki. To był już ten okres, kiedy jakość była naprawdę bardzo dobra.
Pamiętam że jak kupiłem pierwszego X360 to świetnie się na nim gralo, obraz rewelacyjny i dwa złącza ułatwiały korzystanie z dwóch urządzeń i płynne przełączanie.
zanonimizowany146624 Legend
Tak jak konsola i TV, które mają o wiele mniej możliwości, a jednak ludzie masowo je kupują. To samo przyhypowane Iphony, tyle, że tutaj na prawdę cena nie jest uzasadniona, a ludzie kupują.
zanonimizowany158587 Senator
Raczej chodzi o cenę. Gogle VR nie należą do najtańszych, to też jest pewien hamulec.
zanonimizowany146624 Legend
Problem w tym, że jest ich ogrom, a powstają kolejne pokroju Alyx (Medal of Honor)
zanonimizowany146624 Legend
Wiesz - słyszałem już to 100 razy i jeszcze nikt mnie tam nie dodał.
Ogólnie dobrze jest poznawać te wszystkie rzeczy, bo tak to zawsze będzie tylko gadać, że a RT, a 3D, a VR itd, to tylko ciekawostka. Jeśli jednak nie poznasz tej ciekawostki, przegapisz zbyt wiele.