Half-Life 2 z trybem RTX będzie doskonałym pretekstem, by powrócić do tego wielkiego hitu
Uzdolniony Polak pracuje nad projektem wprowadzającym do Half-Life’a 2 zupełnie nowe tryby graficzne. Leciwy tytuł zyskuje dzięki temu nową jakość.

Firma Nvidia podzieliła się niedawno ze światem informacją o oficjalnym udostępnieniu narzędzi RTX Remix. Platforma pozwala kreatywnym moderom na wprowadzanie do starszych gier opartych na API DirectX 8 oraz 9 obsługi najnowszych technologii, takich jak DLSS czy śledzenie promieni.
Świetnym przykładem na to, jak wiele zyskać może starsza gra w rękach zdolnego twórcy modyfikacji, jest dzieło Igora Zdrowowicza. Moder rozwija aktualnie projekt, mający na celu dodanie do klasycznego Half-Life’a 2 obsługi ray tracingu.
Trzeba przyznać, że ponad 18-letnia już gra prezentuje się z nowymi opcjami graficznymi naprawdę okazale. Jest to niejako potwierdzenie nie tylko potencjału nowych technologii, ale również dowód na to, jak godnie zestarzała się kultowa gra Valve.
Choć modyfikacja pozostaje wciąż w fazie rozwoju oraz testów, to autor chętnie dzieli się swoimi poczynaniami w serwisie Twitter oraz na kanale YouTube.
Projekt, który warto mieć na oku
Fani przygód Gordona Freemana powinni z zainteresowaniem śledzić rozwój projektu. Premiera fanowskiego dodatku, wprowadzającego do leciwej już gry nowe opcje graficzne, może być świetnym pretekstem do powrotu do świata rządzonego przez Kombinat.
Dla przypomnienia, jakiś czas temu informowaliśmy na łamach serwisu o podobnej modyfikacji wprowadzającej ray tracing do pierwszej, oryginalnej części Half-Life’a. Wspomniana modyfikacja Half-Life 1: Ray Traced jest już dostępna publicznie i każdy chętny na jej przetestowanie może pobrać ją z serwisu Github.

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
LukeRayman Junior
Ja wróciłem do Half-Life 2 przez VR mod. Ta gra jest fenomenalna w goglach wirtualnej rzeczywistości. To uczucie, gdy możesz podejść do Alyx, jakby naprawdę stała przed Tobą, to zupełnie inny poziom. Z drugiej strony, wszelkie ekstremalne sytuacje, walące się konstrukcje, atak zombie z headcrabami jest dużo bardziej emocjonujący. Pamiętam, jak płynąłem motorówką pod walącym się kominem - w VR widać prawdziwą skalę i to było naprawdę emocjonujące przeżycie. Ray tracing tego nie zapewni. Ale już ray tracing w VR... Jeszcze nie mamy takiej technologii, ale może w przyszłości to będzie.
pieterkov Senator

Idealny przykład, że oświetlenie to nie wszystko, trzeba też mieć dobre tekstury. Jakkolwiek bym gry nie kochał, muszę przyznać, że na tym filmie z rtx mode nadal wygląda okropnie ;)
Heisenberg95 Pretorianin

.... żeby grać w 30 kl na RTX 2060 SUPER. Nie dzięki.
Leo Tar Generał

Owszem, inicjatywa jest fajna ale... to pewnie będzie kolejny projekt po Portalu, do którego trzeba będzie 4090 aby cieszyć się efektem.
Spoko inicjatywa ale skierowana tylko do osób zamożniejszych.