GTA 6 ma coraz wyższą poprzeczkę do przeskoczenia. Jesienna aktualizacja NVE dodała realistyczne oświetlenie do GTA 5

GTA 5 pięknieje z każdym rokiem – modyfikacja NaturalVision Evolved dodała do popularnej gry realistyczne oświetlenie i odbicia, dzięki którym zerkanie w boczne lusterka stało się niezwykle satysfakcjonujące.

Krzysztof Kałuziński

GTA 6 ma coraz wyższą poprzeczkę do przeskoczenia. Jesienna aktualizacja NVE dodała realistyczne oświetlenie do GTA 5, źródło grafiki: Materiały grupy Razed..
GTA 6 ma coraz wyższą poprzeczkę do przeskoczenia. Jesienna aktualizacja NVE dodała realistyczne oświetlenie do GTA 5 Źródło: Materiały grupy Razed..

Kiedy Grand Theft Auto VI wreszcie ujrzy światło dzienne, pod względem wizualnym może rywalizować z… GTA V. Wszystko za sprawą fanów, którzy nieustannie dopieszczają produkcje z 2013 roku. Jedną z najciekawszych modyfikacji pozostaje NaturalVision Evolved (NVE), czyli projekt tworzony przez grupę Razed. Zespół udostępnił kolejną aktualizację, wynoszącą grafikę piątej odsłony cyklu na kolejny poziom.

Pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy, są lustrzane odbicia dodane do wszystkich powierzchni, na których w realnym świecie mogłyby się one znaleźć. Dzięki temu w NVE w bocznych lusterkach aut możemy zobaczyć innych uczestników ruchu drogowego; w podobny sposób „zachowują się” także karoseria pojazdów, szklane budynki czy kałuże. Eksperci z Razed popracowali nad realistycznym oświetleniem, rozdzielczością cieni, głębią oraz przezroczystością chmur czy wizualnym aspektem reflektorów samochodowych przeszło 100 modeli z GTA V. Dodali także m.in. nowe tekstury dróg, jak również dźwięki syren ambulansów i policyjnych radiowozów.

Twórcy modyfikacji NVE chętnie dzielą się postępami na swoim kanale w serwisie YouTube. Działalność grupy można wspierać poprzez platformę Patreon – najtańsza miesięczna dotacja wynosi 1 dolara (4,10 zł wg obecnego kursu). Koszt najwyższego, platynowego progu to z kolei 15 dolarów (61,45 zł); gwarantuje on ekskluzywny dostęp do materiałów eksperymentalnych oraz wczesnych wersji moda. Polecam także nasz opis oraz instrukcję instalacji NVE.

  1. Grand Theft Auto V – recenzja gry
  2. GTA 5 – poradnik do gry
  3. GTA Online – poradnik do gry
Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto V

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 17 września 2013

Informacje o Grze
8.9

GRYOnline

8.7

Gracze

8.8

Steam

9.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

4

Krzysztof Kałuziński

Autor: Krzysztof Kałuziński

W GRYOnline.pl związany z Newsroomem. Nie boi się podejmowania różnych tematów, choć preferuje wiadomości o niezależnych produkcjach w stylu Disco Elysium. W dzieciństwie pisał opowiadania fantasy, katował Pegasusa, a potem peceta. Pasję przekuł w zawód redaktora portalu dla graczy prowadzonego z przyjacielem, jak również copywritera oraz doradcy w sklepie z konsolami. Nie przepada za remake'ami i growymi tasiemcami. Od dziecka chciał napisać powieść, choć zdecydowanie lepiej tworzy mu się bohaterów niż fabułę. Pewnie dlatego tak pokochał RPGi (papierowe i wirtualne). Wychowały go lata 90., do których chętnie by się przeniósł. Uwielbia filmy Tarantino, za sprawą Mad Maksa i pierwszego Fallouta zatracił się w postapo, a Berserk przekonał go do dark fantasy. Dziś próbuje sił w e-commerce i marketingu, jednocześnie wspierając Newsroom w weekendy, dzięki czemu wciąż może kultywować dawne pasje.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
9
10
16
24
30

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2024-11-18
10:12

kiera2003 Senator

kiera2003

Autor tekstu chyba długo na podwórko nie wychodził, jeśli uważa to coś za realizm. Ręce opadają.

Komentarz: kiera2003
2024-11-18
00:11

asasin24 Pretorianin

Dopieszczają graficznie badziewie z brakiem fizyki zawieszenia w samochodach, przez co jazda wygląda jak z jakiejś niszowej gry o Hot Wheelsach. Technicznie ta gra jest zacofana nawet względem GTA 4.

Komentarz: asasin24
2024-11-17
20:11

sabaru Senator

Tu akurat się mylisz. Można to wszystko poprawić i kiedyś powstał mod, np. na poprawę właśnie interakcji z NPC? Od niektórych, np. można było kupić np. narkotyki (GTA SA). Nie tak dawno, ktoś jak dobrze pamiętam pracował nad modem do GTA V że można było z nimi rozmawiać. Takie AI. Jest wiele innych modyfikacji poprawiający właśnie to co wymieniłeś. Może owszem, pewnych aspektów grze nie da się poprawić ze względu na ograniczenia silnika ale pewne elementy tak.

Komentarz: sabaru
2024-11-17
19:51

x4rt Chorąży

No i na tym się kończą możliwości modderów. Mogą zrobić ultra realistyczną grafikę, ale postacie nadal będą poruszać się jak drewno, nie poprawią interakcji między postacią a randomowymi NPC i wiele wiele innych rzeczy. Fizyki w grze nie przerobią, a myślę że właśnie tym będzie stać GTA VI przede wszystkim, bo to że będzie wyglądać ładnie to nie wątpię.

Komentarz: x4rt
2024-11-17
16:12

sthoss Centurion

Biedny pan redaktor. Ma satysfakcje z ogladanie obrazkow w bocznych lusterkach.

Komentarz: sthoss

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl