Turecki artysta opracował szczegółowy model 3D bohaterki GTA 6. Jako źródła twórca wykorzystał wczesne urywki gameplayu, które trafiły do sieci w zeszłym roku.
Zeszłoroczny wyciek materiałów związanych z powstającym GTA 6 odbił się szerokim echem w społeczności graczy. Fani hitowej serii Rockstara, zniecierpliwieni wieloletnim oczekiwaniem na najnowszą odsłonę cyklu, z wielkim zapałem zabrali się za analizowanie materiałów, które trafiły do sieci.
Jedną z ujawnionych informacji okazała się potencjalna tożsamość dwójki bohaterów. Lucia i Jason rzekomo stanowić mają złodziejskie duo nowych protagonistów serii.
Utalentowany fan GTA i specjalista od modelowania 3D, Hossein Diba, przygotował na podstawie wczesnych materiałów dokładny render przedstawiający wygląd bohaterki.
Jak wyjaśnia turecki artysta, podczas opracowywania modelu Lucii posiłkował się garścią ujawnionych nagrań rozgrywki z wczesnej wersji GTA 6. Choć błyskawiczna reakcja dewelopera doprowadziła do szybkiego usunięcia z sieci zastrzeżonych materiałów, zebrane informacje pozwoliły Dibie na opracowanie projektu prezentującego zbliżony wygląd protagonistki:
Szczegółowość modelu budzi podziw zwłaszcza w kontekście bardzo wczesnej wersji gry, na której bazować musiał artysta.
Komentarze pod postem w serwisie ArtStation oraz pod filmem na YouTube szybko wypełniły się słowami uznania ze strony użytkowników:
Jak sprawiłeś, by coś, co jest konceptem 2D, wyglądało tak realistycznie […] – napisał Titus Sashi Wright.
Artyści, którzy pracowali nad nią [Lucią – dop. red.] w Rockstar, są prawdopodobnie bardzo zdezorientowani, widząc pracę fanów na podstawie gry, która nawet nie została jeszcze zapowiedziana – Irrelavant__.
Choć render opracowany przez Hosseina Dibę robi wrażenie, to należy pamiętać, że opracowany został na podstawie skrawków informacji z wczesnej i bardzo surowej wersji gry. Niedostatki w materiale źródłowym z pewnością musiały zostać wypełnione przez twórczą inwencję artysty.
Bardzo możliwe, że nim zobaczymy Lucię w pełnej wersji gry, jej wygląd ulegnie całkowitej zmianie i mocno odbiegnie od tej fanowskiej interpretacji.
16

Autor: Adam Celarek
Grami interesuje się od najmłodszych lat. Absolwent filmoznawstwa i wiedzy o nowych mediach na Uniwersytecie Jagiellońskim, gdzie obronił pracę z zakresu ludologii. Pracę w GRY-Online.pl rozpoczął na początku 2023 roku. W redakcji pełni rolę autora poradników. Entuzjasta RPG-ów, nietuzinkowych gier indie oraz kompetytywnych tytułów e-sportowych (głównie bijatyk oraz gier MOBA). Poza grami interesuje się także papierowymi grami fabularnymi oraz karciankami kolekcjonerskimi. Miłośnik oldskulowej technologii i stylu retro.