Grind w Diablo 4 i Podziemia Koszmarów to oszustwo? Gracz matematycznie udowodnił, że endgame to strata czasu

Czy ciągłe przechodzenie Koszmarnych Podziemi w Diablo 4 ma sens? Jeden z graczy sprawdził to i ocenił z pomocą matematyki, żebyście wy nie musieli.

cooldown.pl

Michał Serwicki

Grind w Diablo 4 i Podziemia Koszmarów to oszustwo? Gracz matematycznie udowodnił, że endgame to strata czasu, źródło grafiki: Blizzard Entertainment.
Grind w Diablo 4 i Podziemia Koszmarów to oszustwo? Gracz matematycznie udowodnił, że endgame to strata czasu Źródło: Blizzard Entertainment.

Dla nikogo nie będzie tajemnicą, że przy Diablo 4 zostali już tylko najwytrwalsi fani serii. Gra z każdym dniem jest coraz niżej na Twitchu, a gracze twierdzą, że tylko masa contentu w 2. sezonie jest w stanie jakkolwiek uratować produkcję.

Cała sytuacja spowodowana jest tym, że Diablo 4 zwyczajnie bardzo szybko nudzi się graczom i nie ma do zaoferowania nic więcej poza niekończącym się grindem i pokonywaniem kolejnych Koszmarnych Podziemi. Tylko czy to ma jakikolwiek sens?

Czy warto grindować Koszmarne Podziemia w Diablo 4?

Jeszcze przed startem pierwszego sezonu rankingowego gracze narzekali, że endgame w Diablo 4 jest mało zajmujący i po przejściu głównej fabuły, w grze nie ma zbyt wiele do roboty. Jeden z nich, postanowił to sprawdzić i matematycznie udowodnić, że farmienie przedmiotów w Koszmarnych Podziemiach jest bezsensowne.

Fpsthirty, bo o nim mowa, zaskoczył społeczność Reddita swoim obszernym postem, pełnym najrozmaitszych obliczeń. Gracz podczas swojej rozgrywki zdecydował się sprawdzić ile i jakie przedmioty możemy zdobyć przechodząc różne Koszmarne Podziemia, na różnym poziomie. Autor postanowił tym samym matematycznie udowodnić to, że endgame w grze jest mało zajmujący dla graczy.

W tym celu fpsthirty przeszedł ponad 400 Koszmarnych Podziemi i zdobył 8 104 przedmioty, które skatalogował od 21. do 100. tieru. Całe wyzwanie zajęło mu 18 dni, a wyniki zaskoczyły nawet jego.

Okazuje się bowiem, że pomiędzy 40. a 90. poziomem Koszmarnych Podziemi, zdobywane przedmioty są do siebie bardzo zbliżone. Z kolei wyposażenie otrzymywane na poziomach 91-100 jest raptem niewiele lepsze.

TL;DR: w NMD 40-90 przedmioty wypadają z identyczną mocą (różnice są minimalne, w 70% przypadków wartości różnią się z dokładnością do ±3 punktów mocy przedmiotów); w NMD91-100 najniższa wartość mocy wzrosła o 2-5 punktów, ale odsetek przedmiotów 785+ jest taki sam jak w NMD 40. (…)

– fpsthirty

Grind w Diablo 4 i Podziemia Koszmarów to oszustwo? Gracz matematycznie udowodnił, że endgame to strata czasu - ilustracja #1
Zależność mocy przedmiotów od tieru Koszmarnych Podziemi; Źródło: Reddit/fpsthirty

Tym samym gracz doszedł do wniosku, że w zdecydowanej większości przypadków grając w Koszmarnych Podziemiach zdobędziemy bardzo podobny do siebie loot. W związku z tym chcąc zdobyć lepsze przedmioty, warto uwzględnić lochy, które przechodzi się dużo szybciej niż te bardziej rozbudowane, gdyż nie ma to najmniejszego znaczenia w jakości otrzymywanych przedmiotów.

Grind w Diablo 4 i Podziemia Koszmarów to oszustwo? Gracz matematycznie udowodnił, że endgame to strata czasu - ilustracja #2
Źródło: Blizzard Entertainment

Biorąc to wszystko pod uwagę, autor zaznacza, że o ile chęć odkrycia podziemi 100. poziomu jest słuszna, to równie dobrze możemy pozostać na dużo niższych tierach. Męcząc się na wysokich poziomach w praktyce otrzymamy identyczny loot, a samo ukończenie lochu zajmie nam dłużej co jest zdaniem gracza zupełnie bezcelowe.

Tym samym fpsthirty matematycznie udowodnił, że grind w Diablo 4 jest dla graczy nudny, gdyż tylko „pozornie” odkrywają oni lepsze i trudniejsze lochy, a w rzeczywistości otrzymują w zdecydowanej większości nagrody identyczne jak w dużo prostszych i szybszych lokacjach.

Dzięki tak mozolnej (a może nawet masochistycznej) pracy gracze mają kolejny argument za tym, że najnowszy tytuł Blizzarda poza wysoką ceną i nieproporcjonalnie krótką, co do niej fabułą tylko pozornie zajmuje grindujących graczy i oszukuje ich, by ci zostali przy grze na dłużej.

Diablo IV

Diablo IV

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 6 czerwca 2023

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

6.2

Gracze

6.6

Steam

8.8

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

3

Michał Serwicki

Autor: Michał Serwicki

Niedoszły fizyk, który został dziennikarzem. Współpracę z GRYOnline.pl nawiązał jesienią 2021 roku. W pracy dziennikarskiej lubi rolę człowieka orkiestry i sam podejmuje się różnych tematów i zagadnień. Gry towarzyszą mu od dzieciństwa. Wychował się na Heroes III, a w przerwach od budowania kapitolu przechodził kolejne generacje Pokémonów, zarywając noce z handheldami. W grach ceni przede wszystkim dobrą historię oraz emocje. Obok wirtualnej rozrywki, grywa w fabularne gry RPG, gdzie jako mistrz gry prowadzi przygody w licznych systemach, na czele z Dungeons & Dragons. Czas wolny od gier spędza przy komiksach Marvela i DC Comics. Jest wielkim fanem twórczości Stephena Kinga i sam próbuje swoich sił w pisaniu.

Badanie dotyczące 4-dniowego tygodnia pracy wykazało, że gdy pracujemy 5 dni, jeden dzień spędzamy prawie nic nie robiąc

Następny
Badanie dotyczące 4-dniowego tygodnia pracy wykazało, że gdy pracujemy 5 dni, jeden dzień spędzamy prawie nic nie robiąc

Bestsellerowa strategia EU4 wprowadzi gruntowne zmiany na Bliskim Wschodzie

Poprzedni
Bestsellerowa strategia EU4 wprowadzi gruntowne zmiany na Bliskim Wschodzie

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl