Studio Crate Entertainment pochwaliło się, że jego hack’n’slash Grim Dawn w ciągu czterech miesięcy od debiutu znalazł ponad pół miliona nabywców. Obecnie deweloper pracuje nad nowym trybem zabawy do tej gry (Crucible), w planach ma też duże rozszerzenie i nie tylko.
Ostatnimi czasy na rynku pecetowych hack’n’slashów panuje lekka stagnacja, więc uwaga entuzjastów izometrycznego sieczenia i rąbania, którzy szukają świeżych doznań, zwraca się wciąż ku Grim Dawn – wydanemu pod koniec lutego bieżącego roku dziełu studia Crate Entertainment. Deweloper pochwalił się właśnie, że sprzedaż omawianego tytułu przekroczyła 500 tysięcy egzemplarzy (choć według danych serwisu Steam Spy w jego posiadaniu jest „tylko” 400 tys. graczy z okładem). To bez wątpienia bardzo okazały wynik, ale należy pamiętać, że tak na dobrą sprawę gra jest w sprzedaży znacznie dłużej niż cztery miesiące – jesienią 2013 roku trafiła na Steama w ramach programu Early Access. Tak czy inaczej, gratulujemy sukcesu.

Na szczęście twórcy nie zamierzają spocząć na laurach. Grim Dawn regularnie otrzymuje nową zawartość i poprawki w aktualizacjach. Obecnie Crate Entertainment skupia się na nowym wariancie zabawy o nazwie Crucible, który trafi w ręce graczy przed końcem bieżącego lata (przypuszczalnie będzie to jakiegoś rodzaju tryb survivalowy). Oprócz tego trwają prace nad pełnoprawnym rozszerzeniem, no i deweloper planuje już zupełnie nowy projekt.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
5

Autor: Krzysztof Mysiak
Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.