Gracz kupuje monitor OLED i dostaje przypadkowo drugi. Gdy chce go zwrócić, Amazon daje mu go w prezencie
Amazon sprawił jednemu ze swoich klientów miłą niespodziankę. Firma pozwoliła mu zatrzymać monitor, który został mu omyłkowo wysłany podczas realizacji zamówienia.

Zakupy na Amazonie mogą być czasem bardzo korzystne, o czym przekonał się jeden z użytkowników Reddita, który postanowił kupić monitor w tym popularnym sklepie. Okazało się, że omyłkowo otrzymał dwa egzemplarze tego samego sprzętu i gdy próbował jeden z nich zwrócić, dowiedział się, że może go zatrzymać bez żadnych opłat. Firma poinformowała go, by potraktował to jako wczesny prezent gwiazdkowy.
Amazon zrobił miły prezent
Robienie zakupów w dużych sklepach internetowych, nie zawsze kończy się zgodnie z planem. Firmy realizują tysiące zamówień każdego dnia, więc czasem zdarzają się pomyłki. Niekiedy mogą być jednak bardzo miłe, gdyż sklepy pragnąc zrekompensować ją klientowi, potrafią mu zrobić prezent. Tak też było w przypadku użytkownika portalu Reddit o pseudonimie WRSA, który zamówił online nowy gamingowy monitor 4K OLED firmy Alienware. Zwykle taki sprzęt kosztuje 1200 euro, jednak w związku z promocjami Czarnego Piątku, cena urządzenia została obniżona do 900 euro (ok. 3890 zł).

Użytkownik zdziwił się jednak, gdy oprócz zamówionego monitora, otrzymał drugi taki sam egzemplarz. Nieco się wystraszył, gdyż sądził, że Amazon obciąży go kosztami jego zakupu. Skontaktował się więc z obsługą klienta sklepu, by wyjaśnić całą sprawę i odesłać dodatkowy monitor. Podczas rozmowy na czacie, od pracownika koncernu dowiedział się, że wszystko jest w porządku i nie musi tego robić. Został poinformowany, że może zatrzymać drugi monitor, a jego karta płatnicza nie zostanie obciążona żadnymi dodatkowymi opłatami. Może więc potraktować to jako wczesny prezent gwiazdkowy.
Sklep dba o swoich klientów
Dlaczego użytkownik otrzymał aż dwa takie same monitory, mimo iż zamawiał tylko jeden? Dzieje się tak zazwyczaj, gdy poczta gubi przesyłkę, a wówczas sklep dbając o wysoką jakość usług, wysyła mu drugi egzemplarz, nie czekając na odnalezienie zguby. Gdy jednak poczta znajdzie pierwszą przesyłkę, dostarcza ją odbiorcy, a ten wówczas ma dwa takie same produkty. A dlaczego firma zostawia klientowi dodatkowy sprzęt? Czasem jego zwrot kosztuje bowiem więcej niż wartość samego towaru, więc firmie po prostu bardziej opłaca się spisać go na straty, czyli w tym wypadku pozostawić nabywcy.
Tutaj sprawdzisz ceny monitorów dla graczy
Nie jest to bynajmniej jedyny przypadek pomyłki Amazonu, podczas której klient otrzymał takie same produkty. Kilka miesięcy temu informowaliśmy o historii użytkownika Reddita, który dostał dwie konsole PS5 Slim, mimo iż wcale ich nie zamawiał. Po kontakcie z obsługą klienta, również został poinformowany, że może zachować sprzęt i nie zostanie obciążony żadnymi dodatkowymi kosztami.
Część odnośników na tej stronie to linki afiliacyjne. Klikając w nie zostaniesz przeniesiony do serwisu partnera, a my możemy otrzymać prowizję od dokonanych przez Ciebie zakupów. Nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!
Komentarze czytelników
stalkruk Junior
Jasne. Zwrot sprzętu kosztuje więcej niż sprzęt. Szkoda że redaktor dostaje pensje bo powinien tylko żyć z reklam. Większego bełkotu nie słyszałem.
Ile kasy dostałeś za te głupoty.
Sprzęt prawie 4000 zł. To chyba przesyłka starlinkiem wysłana.
WolfDale Legend

Dobra bajka, nie byłbym zdziwiony gdyby dostał jakiś paździerz co leży na magazynie od kilku lat i nikt nie chce kupić. Ale nie drugi taki sam drogi monitor.