Stacjonarni pracownicy Google’a i Facebooka będą musieli się obowiązkowo zaszczepić w przypadku chęci powrotu do pracy w kampusach i biurach firm.
Świat powoli wychodzi z pandemii, jednak wariant Delta koronawirusa nie daje o zapomnieć o tej niewątpliwie traumie. Zarządom wielkich korporacji także. W środę firmy Google oraz Facebook ogłosiły, że przy powrotach do pracy stacjonarnej w firmach od pracowników będzie wymagany certyfikat szczepienia przeciwko COVID-19. CEO firmy Alphabet (do której należy Google) Sundar Pichai poinformował w mailu rozesłanym do pracowników, że to rozwiązanie zostanie wdrożone w Stanach Zjednoczonych na przestrzeni najbliższych tygodni. Wciąż jednak nie wiadomo, w jaki sposób włodarze firmy będą chcieli egzekwować ów nakaz.
Facebook również stawia na szczepienia - wczoraj zostało to potwierdzone w komunikacie Lori Goler, wiceprzewodniczącej ds. zasobów ludzkich i rekrutacji. Ogłoszenie mówi jasno, że powrót do pracy biurowej będzie wymagał od pracowników zaszczepienia się. Ta polityka ma się różnić w zależności od regionu oraz tego, jak dużo przypadków COVID-19 będzie na danym obszarze.
Co do osób, które z różnych powodów nie będą mogły szczepionki przyjąć (względy medyczne, religijne, etc.), włodarze Facebooka mają przygotować specjalne rozwiązania.
Podobnie zachowają się inni giganci - m.in Netflix, który już niedługo zastosuje tożsame wymagania choćby względem swoich ekip realizatorskich oraz obsad poszczególnych produkcji. Nakazem zaszczepienia się zostaną objęci członkowie zespołów produkcyjnych oraz „osoby pozostające z nimi w bliskim kontakcie”. Z kolei Apple ma wprowadzić wymóg obowiązkowego noszenia masek w swoich sklepach w USA, zarówno przez klientów, jak i personel – bez względu na to czy są zaszczepieni, czy nie (via Bloomberg).
W całych Stanach Zjednoczonych kładziony jest obecnie nacisk na szybki powrót do stacjonarnego trybu pracy. Google planowo przyjmie swoich pracowników z powrotem w kampusach 18 października, chociaż pierwotny plan zakładał jeszcze szybszy powrót - od 1 września.
Więcej:iPhone Air 2 i 3 mogą powstać; nowe doniesienia zdradzają plany Apple na kolejne 2 lata
121

Autor: Michał Ciężadlik
Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.