Filmomaniak.pl Newsroom Filmy Seriale Obsada Netflix HBO Amazon TvFilmy
Wiadomość filmy i seriale 12 kwietnia 2021, 12:26

autor: Adrian Werner

Godzilla vs Kong - wytwórnia ma już pomysły na kontynuacje MonsterVerse

Prezes wytwórni Legendary przyznał, że firmę zaskoczył sukces filmu Godzilla vs. Kong. Studio ma już pomysły na kolejne odsłony marki MonsterVerse.

W SKRÓCIE:
  • wytwórnia Legendary ma już pomysły na kolejne filmy z MonsterVerse;
  • sukces Godzilla kontra Kong zaskoczył wytwórnię,
  • aby realizacja kolejnych filmów z Godzillą była możliwa, konieczna jest nowa umowa licencyjna z japońskim Toho.

Film Godzilla kontra Kong radzi sobie tak doskonale, że coraz bardziej prawdopodobne jest opracowanie kolejnej części marki. Josh Grode, czyli prezes odpowiedzialnego za Godzilla vs. Kong studia Legendary, stwierdził w wywiadzie, że firma ma wiele pomysłów na kolejne produkcje wchodzące w skład tzw. MonsterVerse.

To ważna deklaracja, gdyż do niedawna przyszłość marki stała pod znakiem zapytania. Godzilla: King of the Monsters okazało się rozczarowaniem kasowym, przynosząc przez 30 tygodni wyświetlania w kinach 386 mln dolarów, co było znacznie gorszym wynikiem niż ten uzyskany w boxoffice przez poprzednie odsłony serii, czyli Godzilla (524 mln dolarów) oraz Kong: Skull Island (566 mln dolarów).

Sukces Godzilla vs. Kong zmienił sytuację. W trzy tygodnie od premiery film zarobił już 357 mln dolarów. To absolutny rekord pandemii. Wynik ten jest tym bardziej imponujący, że produkcja jest również dostępna bez dodatkowych opłat dla abonentów HBO Max. Josh Grode przyznał w wywiadzie, że wytwórnia jest zaskoczona tym, jak dobrze radzi sobie ten tytuł.

Warto dodać, że obraz jest również hitem w streamingu. Godzilla vs. Kong uzyskało najlepsze wyniki oglądalności w historii HBO Max, ciesząc się większą popularnością niż Zack Snyder's Justice League oraz Wonder Woman 1984.

Przeszkodą, którą Legendary musi pokonać jest fakt, że wygasła już umowa z japońską firmą Toho na wykorzystywanie Godzilli w amerykańskich filmach. Sukces najnowszej odsłony MonsterVerse daje jednak nadzieję na podpisanie kolejnej umowy, a wypowiedź Grode’a pokazuje, że wytwórnia chce dalej rozwijać markę. Mamy więc nadzieję, że obie strony będą kontynuowały współpracę.

  1. Godzilla vs. Kong - gdzie obejrzeć? Oto co wiadomo na temat dostępności w Polsce
  2. Godzilla vs Kong rządzi w kinach i zarabia miliony
  3. Oficjalna strona filmu