Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 kwietnia 2021, 12:10

Outriders zajmuje coraz więcej miejsca na dysku, oto przyczyna

Pomimo wielkiego sukcesu Outriders boryka się także z kilkoma problemami. Jednym z nich jest zbyt duży apetyt gry na miejsce na dysku w komputerach graczy.

W SKRÓCIE:
  • Użytkownik Reddita odkrył, że Outriders zajmuje nadmierne ilości miejsca na dysku.
  • Powodem tej sytuacji są raporty Unreal Engine, które nie usuwają się automatycznie po ich wysłaniu do twórców.
  • Deweloperzy na razie nie odnieśli się do problemu.

Niedługo po premierze Outriders twórcy opublikowali w sieci listę znanych błędów oraz ich potencjalnych rozwiązań. Wygląda na to, że trzeba do niej dołączyć kolejną pozycję. Okazuje się bowiem, że gra studia People Can Fly potrafi bardzo szybko zająć dużo miejsca na dysku twardym. Wszystko przez obszerne raporty dotyczące crashów.

Problem odkrył użytkownik Reddita o nicku Toasteroven47. Gdy zauważył on, że jego dysk SSD staje się przepełniony, postanowił sprawdzić, co powoduje zajęcie tak dużej ilości miejsca. Użył w tym celu programu WinDirStat, który pozwala na analizę wykorzystania dysku. Sprawcę problemów znalazł wśród plików związanych z Outriders. Konkretnie chodziło o raporty dotyczące błędów, które generował Unreal Engine.

Pliki tego typu zajęły u wspomnianego gracza aż 23 GB miejsca na dysku. W komentarzach do posta inni użytkownicy również zaczęli dzielić się informacjami o rosnących folderach z raportami. Zgodnie z zasadą działania powinny być one usuwane zaraz po ich wysłaniu do twórców silnika. Z jakiegoś powodu raporty błędów w Outriders są jednak składowane w jednym z folderów i zajmują duże ilości wolnego miejsca. W przypadku niektórych graczy wystarczyło kilka godzin rozgrywki, by nagromadzić nawet 10 GB plików.

Na razie poszkodowani gracze próbują pomóc sobie nawzajem i wskazują innym, jak ręcznie usunąć niepotrzebne dane. Twórcy nie odnieśli się jeszcze do problemu. Liczba komentarzy pod postem stale jednak rośnie, więc bardzo prawdopodobne, że informacja o błędzie wkrótce dotrze również do samych deweloperów.

Przemysław Dygas

Przemysław Dygas

Na GRYOnline.pl opublikował masę newsów, nieco recenzji oraz trochę felietonów. Obecnie prowadzi serwis Cooldown.pl oraz pełni funkcję młodszego specjalisty SEO. Pierwsze dziennikarskie teksty publikował jeszcze na prywatnym blogu; później zajął się pisaniem na poważnie, gdy jego newsy i recenzje trafiły na nieistniejący już portal filmowy. W wolnym czasie stara się nadążać za premierami nowych strategii i RPG-ów, o ile nie powtarza po raz enty Pillars of Eternity lub Mass Effecta. Lubi też kinematografię i stara się przynajmniej raz w miesiącu odwiedzać pobliskie kino, by być na bieżąco z interesującymi go filmami.

więcej