Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 kwietnia 2020, 12:20

autor: Bartosz Świątek

Ghost of Tsushima – wybory gracza będą kluczowe

W majowym numerze Official PlayStation Magazine UK pojawiła się zapowiedź najnowszej gry studia Sucker Punch – Ghost of Tsushima. Dzięki artykułowi poznaliśmy szereg detali dotyczących m.in. fabuły i mechaniki rozgrywki.

Ghost of Tsushima – wybory gracza będą kluczowe - ilustracja #1
Garść nowych informacji o Ghost of Tsushima.

W SKRÓCIE:

  1. fabuła Ghost of Tsushima będzie kładła nacisk na autentyczność i wybory gracza – te ostatnie będą dotyczyły przede wszystkim relacji z postaciami niezależnymi;
  2. inspiracją dla twórców były m.in. filmy Akiry Kurosawy;
  3. walka ma cechować się dużą dynamiką – gracz będzie mógł korzystać z techniki iaijutsu oraz szeregu różnych narzędzi i gadżetów.

W majowym numerze Official PlayStation Magazine UK znalazła się obszerna zapowiedź Ghost of Tsushima – przygodowej gry akcji od studia Sucker Punch, która trafi na konsolę PlayStation 4 w czerwcu tego roku (fragmenty opublikowano na Reddicie). Artykuł zawiera sporo nowych informacji na temat fabuły oraz mechaniki rozgrywki omawianej produkcji.

Autentyzm i wybory gracza

Ghost of Tsushima ma kłaść nacisk na autentyczne oddanie realiów – wydarzenia przedstawione w grze są inspirowane faktami historycznymi. Nie spodziewajcie się jednak nudnego dokumentu. Gra będzie prezentowała swoją opowieść w sposób epicki i widowiskowy, czerpiąc inspirację m.in. z twórczości Akiry Kurosawy (reżysera odpowiedzialnego za słynny film Siedmiu samurajów). Pomaga w tym także ścieżka dźwiękowa skomponowana przez Shigeru Umebayashiego (Dom latających sztyletów, Yumeji, Nieustraszony).

Ghost of Tsushima – wybory gracza będą kluczowe - ilustracja #2
W Ghost of Tsushima konfrontacje nie zawsze będą otwarte.

Główny bohater gry – Jin – jest uczniem władcy tytułowej wyspy Tsushima, która zostaje najechana przez Mongołów. Kiedy samurajowie ponoszą druzgocącą klęskę i tracą kontrolę nad terytorium, protagonista zdaje sobie sprawę, że w starciu z tym wrogiem nie wystarczą honorowe bitwy na ubitym polu. Jin podejmuje opór partyzancki i staje się Duchem – mścicielem, który prześladuje wrogich żołnierzy niczym cień.

Rozdarcie związane z próbą pogodzenia tradycyjnych wartości z nowymi realiami i taktykami bitewnymi będzie jednym z centralnych wątków opowieści. Warto odnotować, że duże znaczenie w produkcji Sucker Punch mają mieć decyzje podejmowane przez gracza – wpłyną one m.in. na relacje z postaciami niezależnymi. W zależności od naszych wyborów, niektórzy bohaterowie mogą stać się wielkimi sojusznikami albo zajadłymi wrogami protagonisty.

Eksploracja i walka

Jedną z najciekawiej zapowiadających się rzeczy w Ghost of Tsushima jest eksploracja. Jak dowiedzieliśmy się w grudniu zeszłego roku, twórcy nie zdecydowali się wykorzystać w swojej produkcji typowych znaczników na mapie. Zamiast tego gracze będą musieli samodzielnie odnajdywać drogę wykorzystując różnego rodzaju punkty orientacyjne oraz swoją wiedzę na temat świata gry. Warto też odnotować, że czas nie będzie stał w miejscu – gracz będzie regularnie informowany o jego upływie.

Podróżując, często będziemy trafiali na wrogów, którzy w większości przypadków będą mieli nad nami przewagę liczebną. W walce będziemy mogli stosować m.in. technikę iaijutsu (mowa o błyskawicznym wyciągnięciu broni i zabiciu wroga jednym, płynnym ruchem), a także liczne gadżety, takie jak bomby z klejem czy ogniste strzały. W przekradaniu się przez obozowiska Mongołów (a także zajęte przez nich twierdze) pomoże nam hak z liną.

Przypominamy, że Ghost of Tsushima zadebiutuje 26 czerwca (o ile premiera nie zostanie przesunięta w związku koronawirusem). Gra będzie dostępna wyłącznie na PS4.

  1. Ghost of Tsushima – strona oficjalna